Tuesday, September 23, 2008

Anak-anak kucing ku (^_^)

Ahaks!! anak2 kucingku semakin membesar.. tapi memasing lom buka mata lagi.. bila la mau buka mata ni sayang ooiii... tak sabar dah nak tengok.. 2 ekor udah ku berikan nama.. Kha-seh dan Dhelima.. Nama Kha-seh tu aku beri atas permintaan si Kasih la.. hahahaha.. gigih dia suh buh nama anak kucing aku sekor tu kasih.. Tp aku bg ejaan lain skit la kan.. leh bezakan nnt bila aku wat entry.. ahaks!! :p.. Ingat Kasih!!! tahun depan azam ko ape.. nak pegang kucing kan.. so.. udah kunamakan kucing ku Kha-seh.. so.. kena pegang yer.. rasain lu.. hahahaha..


Ni la Kha-seh.. tido je keje nyer..


NI la Dhelima.. Shomel kan..


Ha!! yang ni la yang aku tak bagi nama lagi.. Ade idea x nak bagi nama ape..
(Dia ni paling kuat tido.. dan yang paling GOMOK!!)


Ha.. tgk la 3 ekor yang semakin mendebab ni.. hehehe :)


Aku suke tgk gelagat Kha-seh tido.. Memacam pesen.. Comel je..


Ha.. tgk tangan dia yang satu tu.. siap letak bawah kepala.. alalalala.. Geram je aku tengok..

Itu lah gelagat anak2 kucing ku yang semakin mendebab itu.. Nanti bila depa dah buka mata.. aku upload lagi gambar ye.. ahaks.. Daaaaa...

Monday, September 22, 2008

Biskut Raya Kata Nyer!!!

Salam sume.. ahaks!! mood raya udah sampai kan.. so kuih raya kena ade la kan.. tp baju raya aku lom beli lagi.. nanges!!!! eh.. ape kene mengena baju raya ngan entry ni cah ooiii... hahahaha.. ok..ok.. seperti yang dijanjikan hr ni 22hb kan.. so.. aku,kasih,malim, wahdi dan ginseng telah berjanji yang memasing akan publish biskut raya resepi sendiri.. ahaks!! amek ko!! selama hari ni bukan la kata x reti wat biskut ni.. memang wat untuk anak buah pun tetiap tahun.. tp kali ni resepi sendiri occay!!! adeh!! xpe2.. cabaran mesti di sahutkan.. ala.. wat je biskut sesuka rasa tekak sendiri kan.. sape dulik!!hahahaha.. tp kan aku x sempat nak amek gambar biskut raya ku sesudah siap.. konon nyer nak amek minggu ni la.. tp tu dia dia.. ayah tipon kata kuih dah abes.. nanges!!!!! ok2.. sila tutup mata ye bagi yang lemah semangat.. almaklum la.. aku ni bukan nyer reti amek gambar pun.. hehehehehe!!!

Biskut aku ni aku nama kan Happy Peanut.. happy kah??? sebab ape.. penuh ngan kekacang je la biskut ni.. ala.. x banyak pun kacang nyer.. 2 jenis je.. almond ngan walnut je.. tp kan penuh aku letak kacang tu.. setiap sudut biskut ade kacang occay!!hehehehe.. sila tutup mata weeeii..

Ni la bahan2 nyer.. bahan2 tu korang kenal kan..


Ala.. tercicir lak bahan yang satu ni.... bagi ceria skit kan..


Ok.. dah siap uli tepung bagai.. tinggal nak masuk kekacang ngan cheri.. then perap dalam peti ais..




Ni la rupenyer sebelum masuk oven.. x brape chantek.. hihihi..

Tapi kan.. rupe nyer sesudah masuk oven aku x sempat amek.. sebab dah kena ngap.. konon nak amek lepas tu.. tp lebih kurang same je ruper nyer ..xpe2.. nnt kalo aku wat lagi.. aku snap bagi korang tengok ek.. hehehehe...

Ni pulak biskut aku yang ke-2... Tart Kurma Coklat.. orang asyik wat tart nenas je kan.. buhsan kan.. so aku wat la tart kurma.. tp ade rasa coklat occay!! hehehe.. amek ko!! resepi sendiri kan.. tekak sendiri kan.. ok..ok.. ni la dia tart kurma coklat aku.. Tutup mata weeiii.. ahaks!!

Cam biasa.. ni la bahan2 nyer.. Tadaa!!...


Mari menguli.. ha!! sila uli secukup rasa ye!!




Ni la hasil nyer.. lepas diterap dan di masukkan inti yer..

Ha!! tu la 2 biskut hasil ciptaan aku sendiri.. ala.. uli2.. gelek2..penyek2 jadi la biskut.. aku sempat rasa 2 ketul je setiap kuih tu.. selebihnyer.. udah licin.. hehehe!! mengapakah???? ha!! sebab pak aku cakap.. anak buah aku yg 2 org kat umah tu ngadap biskut aku tu setiap kali sahur ngan berbuka.. nanges!!! kena wat lg la gamaknye.. 2 menandakan ape???.. kuih aku tu ikut selera tekak anak buah aku la kan.. sampai abes dibedal nyer.. walhal pose ade lg seminggu.. adeh!! hehehehehe.. Kena la wat lg.. nnt aku snap gambar nyer yer.. ok la.. tu saje entry aku untuk kali ini..

Wednesday, September 17, 2008

Bertambah Lagi...

Weekend yang lepas aku bawak balik kucing aku chelo ngan 3 ekor yg kecil ~ asafa, tiger ngan babybugs.. balik ke PD... Aku jangka kan yg chelo akan beranak hari sabtu.. but end up x jugak.. so hari sabtu ngan ahad bersuka ria la chelo ngan yg 3 ekor tu kat umah mak pak aku.. Sbb umah mak pak aku ade tanah kan.. so.. macam orang gile memasing bila jejak tanah.. xnak dah masuk sangkar bila aku panggey.. almaklum la.. umah aku plak apartment.. member sume mmg x jejak tanah la.. bila dah jumpa tanah.. ha ko.. sampai xnak masuk sangkar dah!!! korang tgk la aksi2 depa...

Asafa ngan catnip yg aku baru cabut...


Tiger datang menyebok lak..


Datang pulak babybugs.. pun nak menyebok gak.. :)


Yang ni paling best.. Tiger bawak lari catnip 2.. hahahaha.. ayah aku gelak je tengok..


Babybugs datang nak join same..


Tiger yang xnak kongsi ngan sape2.. haaaiiipppp!! biasa dia ni..

Tu le antara gelagat kucing aku masa kat umah mak pak aku.. Ayah aku cakap kucing aku gayat.. hahahaha.. memang tul la tu.. gayat sebab x biasa jumpa pokok ngan tanah.. ahaks!! :)..

Pagi isnin konon2 nyer nak berangkat balik la sume.. Pagi isnin tu.. sebok la aku masukkan memasing dalam sangkar.. Tiba aku nak angkat Chelo.. alamak!!! aku tgk kaki anak dia dah terkeluar.. salut baby 2 dah pecah.. anak kucing 2 plak kluar sonsang..... Cepat2 aku letak kain dalam sangkar then masukkan Chelo dalam sangkar.. Letak sangkar dia kat penjuru ruang tamu luar.. tutup ngan kain sangkar dia 2.. then tutup lampu luar.. Ayah aku suh tinggal kan je Chelo kat umah.. Ayah kata nanti ayah tengokkan.. Dia suh aku gi keje.. So.. aku gi la keje pagi isnin 2.. Yg 3 ekor 2 aku bawak blk gak.. Aku antar balik umah.. Then aku gi keje..

Tengah hari aku tepon ayah.. tanya keadaan Chelo.. Ayah cakap anak dia hidup.. walaupun lahir sonsang.. Sume nyer 3 ekor.. Ayah suh balik petang isnin 2.. tgk anak kucing.. So aku pun balik umah tengah hari 2.. amek baju sume.. siapkan makanan kucing untuk 2 hari.. then balik ofis.. Lepas keje aku terus balik PD... Sampai PD aku singgah pasar ramadan jap.. beli kuih ape yg patut.. Sampai umah.. siap2 untuk berbuka.. Lepas berbuka baru la aku pi jenguk Chelo dalam sangkar... Comeii anak2 dia.. 3 ekor sume nyer.. tapi sekor pun x ikut Chelo.. Sume ikut cam pak dia.. Hehehehe... Ni la anak2 dia..



Chelo ngan anak2 dia... letih je muka Chelo..


Chelo ni penyayang.. Anak dia sentiasa bersih..


Ha!! berebut2 nak susu..


Keletihan dan kenyang.. lepas menyusu...

Suke tengok gelagat anak dia ni.. Lom buka mata lg.. Comeeiiiii!!!!!...

Wednesday, September 10, 2008

Jalan-Jalan

Semalam berjanji setia lg ngan Kasih kuar gi makan lepas solat maghrib.. x pi terawih aku mlm ni.. xpe.. wat kat umah sajork ye.. heheheheh.. (alasan ape ni cah oooiii).. mula2 janji nyer nak pi JJ.. tapi.. cam malas plak kan.. so.. ke bangi la gamaknyer.. tempat yg di tuju.. Famosa Steak House.. Kul 8 dah call kasih.. kata aku udah bersiap.. sila dtg jemput ye.. ahaks!! Si kasih plak cakap.. sila tunggu sampai dia x datang ye.. hahahahaha... hampeh!! tp dia still dtg jemput aku gak ye.. udah berjanji kan.. janji harus ditepati.. titik!!..


Ni tgh tunggu kasih.. x sampai2 lg.. snap dulu satu gambar..

Dah smp kat restaurant 2.. posing lg.. sambil tunggu kasih tgk menu..


Aku order banana chocolate milk shake.. sedap occay!! yummy!!


Sup ni macam sedap.. tp bila dah rasa.. erks!! tawar hawar occay!!


Aku order ni.. chicken cube rice katanyer.. kuah nyer rasa sos tiram sajork..

Lepas abis makan duk dlm kete jap.. bergambar lagi.. x abis2 ko ni cah ooiii.. eh.. kasih skali ye.. ahaks!!!


Dlm kete.. xtau nape suke ngan gambar ni.. hiks!!


Ape la yg ditgk 2 ye..


Ha!! ni la yg kita org tgk.. budak2 ni wat kat kaki lima kedai..

Balik dr bangi terus lepak kat depan opis.. hahaha.. bergambar lagi.. bergambar je la keje ko cah oooiiii!!!

Kasih ngan aku.. Nape ko kasih???


Kasih ngan aku lagik..


Duduk ala2 ayu ghetu kan.. Manis ghetu kan..

Lepas abis bergambar bagai.. balik umah terus ye.. x gi mana2 dah.. bla.. bla.. bla. bla.. wat keje sume.. sedar2 kul 1.30 pagi.. terus gi ZZzzzzzzzzz....

Monday, September 8, 2008

Balik Senawang

Ehem.. hari jemahat aku telah berjanji setia ngan Kasih untuk makan kat JJ Cheras Selatan.. Tp disebabkan atas sebab2 tertentu.. maka oleh itu.. jalan2 ke JJ Cheras Selatan telah dikenselkan.. Lalu berjanji setia lah aku nak jumpa kat kedai makan dol.. kat senawang.. sbb aku ngan Kasih nak blk senawang.. ehehehe.. uiks!! lama gak x blk senawang tgk umah.. ni antara gambar2 yg sempat aku snap..


Kasih..

Kasih ngan aku.. Masa ni tgh tunggu order..


Kasih ngan aku lagik.. Order x smp lg.. bergambar lg..


Ni yg aku makan.. nasi goreng kelantan katanyer.. x abis pun..

Abis makan kat kedai 2.. masing2 pulang ke rumah.. Kasih blk umah mak dia.. aku plak blk umah aku.. umah mak pak aku kat PD.. dah tipon mak.. tp mak xde kat umah.. so.. baik aku dok senawang... ni la umah yg comel.. umah teres biasa je.. barang2 pun x complete lg.. almaklum la.. umah bujang..


Home sweet home.. ni la umah kat senawang.. kecik comel je..


Ruang tamu umah.. hehehe..


Ruang makan.. Simple je.. :)


Barang2 comel .. Model heli agusta..


Seterika lama..


Pisau ni xtau nak guna.. so letak dlm lemari kaca ni..

Di sebabkan buhsan.. aku snap la gambar aku sendiri..hihihihi.. baru smp umah.. masa ni pun dah kul 10 lebih.. so.. here we go..


Aku kalo pakai spek.. hehehehe..


Aku.. time x pakai spec..


Ntah camne gmbr leh jadi camni.. aku pun x pasti.. huhuhu..

Ape saje yg aku wat kat umah ni.. esoknye aku kemas2 umah skit.. maklum la.. dah 3 minggu x blk.. kemas kat luar umah.. cabut rumput segala.. petang plak masak utk berbuka.. biasa la kan.. berbuka sorang2 je.. so.. menu nyer.. simple.. mlm nyer plak.. lepas semayang layan dvd WALL E ngan dvd Kinabalu.. Ahad nyer plak duk layan TV pastu kuar jap ke Giant.. x jauh.. area belakang umah je Giant 2.. Cari barang untuk masak berbuka.. Berbuka sorang2 lagi.. Sedey!! Tapi nak wat camne kan.. Kat putrajaya pun aku buka pose sorang2 gak.. Mlm nyer.. aku layan TV je la.. Aku duk kat senawang smp pg td.. aku gerak ke opis dr senawang kul 6.50.. kul 7.45 aku smp opis..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...