Wednesday, September 17, 2008

Bertambah Lagi...

Weekend yang lepas aku bawak balik kucing aku chelo ngan 3 ekor yg kecil ~ asafa, tiger ngan babybugs.. balik ke PD... Aku jangka kan yg chelo akan beranak hari sabtu.. but end up x jugak.. so hari sabtu ngan ahad bersuka ria la chelo ngan yg 3 ekor tu kat umah mak pak aku.. Sbb umah mak pak aku ade tanah kan.. so.. macam orang gile memasing bila jejak tanah.. xnak dah masuk sangkar bila aku panggey.. almaklum la.. umah aku plak apartment.. member sume mmg x jejak tanah la.. bila dah jumpa tanah.. ha ko.. sampai xnak masuk sangkar dah!!! korang tgk la aksi2 depa...

Asafa ngan catnip yg aku baru cabut...


Tiger datang menyebok lak..


Datang pulak babybugs.. pun nak menyebok gak.. :)


Yang ni paling best.. Tiger bawak lari catnip 2.. hahahaha.. ayah aku gelak je tengok..


Babybugs datang nak join same..


Tiger yang xnak kongsi ngan sape2.. haaaiiipppp!! biasa dia ni..

Tu le antara gelagat kucing aku masa kat umah mak pak aku.. Ayah aku cakap kucing aku gayat.. hahahaha.. memang tul la tu.. gayat sebab x biasa jumpa pokok ngan tanah.. ahaks!! :)..

Pagi isnin konon2 nyer nak berangkat balik la sume.. Pagi isnin tu.. sebok la aku masukkan memasing dalam sangkar.. Tiba aku nak angkat Chelo.. alamak!!! aku tgk kaki anak dia dah terkeluar.. salut baby 2 dah pecah.. anak kucing 2 plak kluar sonsang..... Cepat2 aku letak kain dalam sangkar then masukkan Chelo dalam sangkar.. Letak sangkar dia kat penjuru ruang tamu luar.. tutup ngan kain sangkar dia 2.. then tutup lampu luar.. Ayah aku suh tinggal kan je Chelo kat umah.. Ayah kata nanti ayah tengokkan.. Dia suh aku gi keje.. So.. aku gi la keje pagi isnin 2.. Yg 3 ekor 2 aku bawak blk gak.. Aku antar balik umah.. Then aku gi keje..

Tengah hari aku tepon ayah.. tanya keadaan Chelo.. Ayah cakap anak dia hidup.. walaupun lahir sonsang.. Sume nyer 3 ekor.. Ayah suh balik petang isnin 2.. tgk anak kucing.. So aku pun balik umah tengah hari 2.. amek baju sume.. siapkan makanan kucing untuk 2 hari.. then balik ofis.. Lepas keje aku terus balik PD... Sampai PD aku singgah pasar ramadan jap.. beli kuih ape yg patut.. Sampai umah.. siap2 untuk berbuka.. Lepas berbuka baru la aku pi jenguk Chelo dalam sangkar... Comeii anak2 dia.. 3 ekor sume nyer.. tapi sekor pun x ikut Chelo.. Sume ikut cam pak dia.. Hehehehe... Ni la anak2 dia..



Chelo ngan anak2 dia... letih je muka Chelo..


Chelo ni penyayang.. Anak dia sentiasa bersih..


Ha!! berebut2 nak susu..


Keletihan dan kenyang.. lepas menyusu...

Suke tengok gelagat anak dia ni.. Lom buka mata lg.. Comeeiiiii!!!!!...

7 Orang Mengetuk KeyBoard:

Malim said... Best Blogger Tips

wah chantek2 kitty nih.. nanti dah mula besar kena ambik gambo lagi nih... ha sekarang ko dah ada berapa kucing? 50?

[yAN!e][pUTraJAya] said... Best Blogger Tips

CAH....nak sekoq....bak sini aku nak bela...kekkeke....shomey ar...

wahdi said... Best Blogger Tips

haiyoo larat ye ko cah bela banyak2 kalau den tak larat!!

ginseng4desoul said... Best Blogger Tips

haaa cah dah jadi nenek yer!!! Hahaha!!! Apa2 pon, saya tumpang gembira ngan anak2 kucing yg comel tuh.

KaSiH said... Best Blogger Tips

ecah...mana satu yg betina....buh la nama aku ekkkkk....nnti nk peganggggg.....buh la tauuuu....

Ecah said... Best Blogger Tips

malim : ha.. memang kena amek gmbr membesar ye... harus!!!

yanie : tak bley (iklan u mobile) hahahaha.. aku sayang weeiii.. kalo ko nak nnt aku carikan lain.. boleh..

Ecah said... Best Blogger Tips

wahdi : larat sajork wahdi.. dah sayang.. lg pun senang je bela.. bukan cam persian kerenahnyer..

ginseng : ha.. jadi nenek yer.. comel kan.. geram!! nak picit2..

kasih : ade la sekor nama ko.. nak sgt kan.. ha yg kat gmbr terang 2 yg tengah tu.. aku buh nama ko

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...