Monday, September 22, 2008

Biskut Raya Kata Nyer!!!

Salam sume.. ahaks!! mood raya udah sampai kan.. so kuih raya kena ade la kan.. tp baju raya aku lom beli lagi.. nanges!!!! eh.. ape kene mengena baju raya ngan entry ni cah ooiii... hahahaha.. ok..ok.. seperti yang dijanjikan hr ni 22hb kan.. so.. aku,kasih,malim, wahdi dan ginseng telah berjanji yang memasing akan publish biskut raya resepi sendiri.. ahaks!! amek ko!! selama hari ni bukan la kata x reti wat biskut ni.. memang wat untuk anak buah pun tetiap tahun.. tp kali ni resepi sendiri occay!!! adeh!! xpe2.. cabaran mesti di sahutkan.. ala.. wat je biskut sesuka rasa tekak sendiri kan.. sape dulik!!hahahaha.. tp kan aku x sempat nak amek gambar biskut raya ku sesudah siap.. konon nyer nak amek minggu ni la.. tp tu dia dia.. ayah tipon kata kuih dah abes.. nanges!!!!! ok2.. sila tutup mata ye bagi yang lemah semangat.. almaklum la.. aku ni bukan nyer reti amek gambar pun.. hehehehehe!!!

Biskut aku ni aku nama kan Happy Peanut.. happy kah??? sebab ape.. penuh ngan kekacang je la biskut ni.. ala.. x banyak pun kacang nyer.. 2 jenis je.. almond ngan walnut je.. tp kan penuh aku letak kacang tu.. setiap sudut biskut ade kacang occay!!hehehehe.. sila tutup mata weeeii..

Ni la bahan2 nyer.. bahan2 tu korang kenal kan..


Ala.. tercicir lak bahan yang satu ni.... bagi ceria skit kan..


Ok.. dah siap uli tepung bagai.. tinggal nak masuk kekacang ngan cheri.. then perap dalam peti ais..




Ni la rupenyer sebelum masuk oven.. x brape chantek.. hihihi..

Tapi kan.. rupe nyer sesudah masuk oven aku x sempat amek.. sebab dah kena ngap.. konon nak amek lepas tu.. tp lebih kurang same je ruper nyer ..xpe2.. nnt kalo aku wat lagi.. aku snap bagi korang tengok ek.. hehehehe...

Ni pulak biskut aku yang ke-2... Tart Kurma Coklat.. orang asyik wat tart nenas je kan.. buhsan kan.. so aku wat la tart kurma.. tp ade rasa coklat occay!! hehehe.. amek ko!! resepi sendiri kan.. tekak sendiri kan.. ok..ok.. ni la dia tart kurma coklat aku.. Tutup mata weeiii.. ahaks!!

Cam biasa.. ni la bahan2 nyer.. Tadaa!!...


Mari menguli.. ha!! sila uli secukup rasa ye!!




Ni la hasil nyer.. lepas diterap dan di masukkan inti yer..

Ha!! tu la 2 biskut hasil ciptaan aku sendiri.. ala.. uli2.. gelek2..penyek2 jadi la biskut.. aku sempat rasa 2 ketul je setiap kuih tu.. selebihnyer.. udah licin.. hehehe!! mengapakah???? ha!! sebab pak aku cakap.. anak buah aku yg 2 org kat umah tu ngadap biskut aku tu setiap kali sahur ngan berbuka.. nanges!!! kena wat lg la gamaknye.. 2 menandakan ape???.. kuih aku tu ikut selera tekak anak buah aku la kan.. sampai abes dibedal nyer.. walhal pose ade lg seminggu.. adeh!! hehehehehe.. Kena la wat lg.. nnt aku snap gambar nyer yer.. ok la.. tu saje entry aku untuk kali ini..

9 Orang Mengetuk KeyBoard:

KaSiH said... Best Blogger Tips

ahahah...ok la tu wei...yg penting aku dh rasa kuih ko dulu...elok2 je kuar oven...oppsss...

ginseng4desoul said... Best Blogger Tips

haa... kantoi!!! ecah ada orang tolong yer??

Ecah said... Best Blogger Tips

kasih : ko memang.. datang menghabiskan kuih aku jer.. hahahaha...

ginseng : aha ginseng.. bukan tolong buat ye.. iols buat sendiri.. tapi kasih tolong makan kan biskut tu.. tolong bagi susut biskut cah tu...

[yAN!e][pUTraJAya] said... Best Blogger Tips

raya ni kalau ko tak jemput aku pi beraya kat umah ko..siap ko cah...kekkekkekek

nasazfrog... said... Best Blogger Tips

ADUHAI BESTNYER DAPAT BUAT KUIH RAYA SENDIRI,, AIR TANGAN SENDIRI TUH KAN... RAJIN SEH.. :)

Ecah said... Best Blogger Tips

yanie: hahahaha... nak jemput umah yg mana ni yanie.. aku byk umah.. hehehe :p

nazas: alhamdulillah.. wat kuih sendiri.. tp habis sudah... heheheh :)

eedany said... Best Blogger Tips

wah macam sedaplah cookies2 buatan ecah ni...

yg coklat tu saya sukalah! Apa saja namanya coklat ai memang suka!

:)

wahdi said... Best Blogger Tips

Haiyo so suka ngan happy peanut tu! so esotik!!! overall nice yer!!

Ecah said... Best Blogger Tips

eedany : hahaha.. suke ye dany.. tp tu la.. yg coklat tu dah abis

wahdi : ehehehe suke ye.. thanks!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...