Tuesday, January 6, 2009

Caution!!! Furkids On Board..

Agak lama aku tak hapdet pasal tumbesaran anak2 berbulu yang asyik tido.. makan.. main.. je keje nyer kat umah aku tu.. takpe2.. main.. tido.. makan la sepuas2 nyer.. asalkan korang gemok dan sehat membuatkan hatiku gumbira.. Bila dah besau2 memasing ni.. agak susah jugak nak ambik gambar memasing .. maklum la kan.. dah lama tak tengok camera hp cikai aku ni beraksi depan durang.. hehehehe.. heran kucing2 aku.. ye la.. dah lama tak ambil gambar durang.. hazab!!! yer nak ambik gambar sekor2.. kecuali ade la 2-3 ekor yg maintain cool.. dah biasa kan.. mamarazi nak ambik gambar.. posing2... jangan tak posing.. ahaks!! Maka bermula lah operasi tangkap gambar anak2 berbulu aku malam tadi.. Tapi dalam banyak2 gambar.. si Boy sekor je yang aku tak dapat nak snap gambar dia.. camne aku nak snap.. pantang aku duduk je.. dia dok menggesel pastu melepak kat peha aku.. tak dapat la nak amek gambar kan.. heheheheh.. Sekor yang mengikut perangai Boy tu si Kenchana.. Sebok la dok mengikukt mana aku pergi.. Mulut ko je la yang bising Kenchana oiii... Meh sini layan gambar anak2 berbulu aku.. ahaks!!

Manja ni memang sentiasa cool.. Aku tangkap gambar dia pun cool.. dia duk kat dalam air bertakung pun cool.. aku vacum carpet pun dia cool.. aku mandikan pun dia tetap maintain cool.. Senang jaga dia ni.. tak banyak kerenah.. TAPI!! kalo dah sampai nakal dia.. Nauzubillah!! Karam umah aku weiii... hehehehe..

Chelo ni maintain gebu.. mana tak gebu nyer.. asyik melantak je keje dia.. last aku timbang berat dia dah cecah 6kg.. *PITAMMMMM.. kalo makanan kucing aku yang lain tak abes.. dia yang tolong abeskan.. tak ke gebu jadi nyer.. dia ni aku tengok bulu dia makin lama makin panjang.. nak jadi semi long hair gamak nyer.. tang ekor bulu dia makin kembang.. adekah kerana Blackwood... huhuhuhuh....

Baby ni angin kus2 skit.. kalo mood baik.. abes seme kucing2 aku dia bersihkan bulu.. tapi.. kalo mood tak baik.. jangan la ade yang lalu depan dia.. dan2 kena cakar ngan dia.. tapi dia ni.. sungguh pun ghetu.. baik perilaku.. senang bela.. manja pun ye gak.. hehehehe

Hahahaha.. ni anak manja aku ni.. masam je la muko ko Baby Bugs.. Ni pun sama.. makin membulatkan diri.. bulu pun dah jadi semi long hair.. aik!! kompius aku.. padahal dia ni domestik short hair je.. dia ni cam biasa la.. kalo nak kuarkan dari cage.. kena dia yang kuar dulu.. kalo masukkan semula dalam cage.. dia yang paling last.. kalo tak.. majuk 40 kurun.. makan tak ape tak.. dok je la menyepi kat ujung cage tu.. sampai la kena pujuk.. adeh!! macam2 ragam la anak berbulu aku ni..

Dah mude belia anak jantan aku sekor ni.. Si Asafa yang bermata bulat.. hehehe.. Baik dia ni.. susah nak dengar dia ni berbunyi.. suara pun halus je.. aku suka tengok bile dia bulatkan mata dia.. namapk sangat2 chumel!!! TAPI!!! kalo dah sampai angin nakal dia.. karam umah weiii..

Tiger yang jugak makin membulat.. pun sama gak.. bulu pun dah jadi macam semi long hair.. dia ni suara garau skit dr si Asafa.. nakal dia.. Nauzubillah!!.. tak reti duk diam.. ade je la dia nak buat.. kalo dapt tisu kat dapur aku tu.. habis satu roll dia keje kan.. *PITAMMMM.. tp kalo dtg dia punya manja.. alahai.. cair hati ni..

Ha!! dah besarkan si Dhelima.. Haiyoohh!! sangat susah yer nak snap gambar dia.. Korang tengok je la gelagat dia.. suka memanjat tingkap.. ni tgh dok rileks kat tingkap.. Perangai adek bradek dia ni pun same je.. ya ampun!! lasak!! nakal dia toksah cakap la.. Kalo dia tiga bradek main.. dari ruang tamu bawak ke dapur aku berlari takde brek...

Khaseh anak angkat kepada si Kasih... Ahks!!!.. konon2 je la ko kasih!!! Ko sampai sekarang pun tak brani2 lg pegang kucing!! Hehehehe.. Nakal pun leh tahan gak ni.. tapi dia tetap maintain sopan.. ahaks!! tak tau la nape.. antara dia, Dhelima ngan Kenchana.. tetap juga dia di buli.. hahahaha.. ke Khaseh @ Kasih memang stok untuk di buli.. *larikkkkkkk!!!!!

Hazab la nak amek gambar ko Kenchana.. susah!!! asal nak snap je dia lari duk kat kaki aku.. asal nak snap je hilang.. ni pun sbb ade si Dhelima kat sebelah aku ni.. kalo tak.. tak dapat gak aku nak amek gambar dia ni.. Dia ni pantang aku duk jenguk dia kat cage.. suare dia la paling bising.. ha.. dia ni la yang ikut perangai bapak dia si Boy tu.. Manja kemain.. mana aku pergi sebok mengekor.. Hai!!! Kenchana.. Kenchana..


Kat bawah ni antra gelagat2 kucing aku yang tengah melepak dan beriadah.. ahaks!!...

Dhelima yang suka duk kat tingkap.. Aku suka tengok ekor dia..


Khaseh yang tengah ngendap di Kenchana main.. Suke la tgk ekor dia ni..


Kenchana ngan Dhelima yang tengah wrestling.. Yehaaaaa!!!


Mak dara ni pun suka memanjat gak.. Si ekor kontot bernama Baby.. huhuhuhu...


Khaseh pun suka gak melepak kat tingkap..


Tu dia!! Adek bradek sepusat sepusing dok melepak kat tingkap.. seboleh2 nak melepak gak..

Ape pandang2.. Ape!! tak penah tengok aku melepak ape.. Nak melepak pun tak senang.. ko gi la melepak sana...


Kecoh la lu brade!! sukati aku la nak pandang.. Aku ade mata.. Kerek la lu..


Ape la brader tu.. dah la posing tak sopan.. tengok gua posing .. sopan santun berbudi bahasa lagi.. :p


Masa ni Kenchana tengah tunggu aku depan pintu bilik.. pintu bilik aku kuak kan skit untuk snap gambar ni.. Kenchana ni pantang aku buka pintu bilik.. laju je dia masuk.. Dia je sekor yang brani masuk pun.. Dalam bilik aku kawasan larangan.. mana leh masuk.. Tu yang gigih menunggu depan pintu tu.. hehehehehe..

9 Orang Mengetuk KeyBoard:

KaSiH said... Best Blogger Tips

cepatnya kucing ko besar!!!

[ Hanie ] said... Best Blogger Tips

muhehehehee lawak la entry ni. Mcm mcm nama ade yer? adoi, byk gile kucing die ni bela :D.

psst..brape kali eh rumah anda karam? :D JAWAB jgn tak JAWAB!

QueeN said... Best Blogger Tips

alallaa...
tomeinye...
nak sekor..
wat bantal pelok..

Ecah said... Best Blogger Tips

Kasih : aha natt.. kejap je dah besau memasing.. hai.. makin ligat plak tu.. hehehehe...

Ecah said... Best Blogger Tips

Hanie : hahaha.. aku mmg suka kucing la hanie.. dulu rajin gak bela hamster.. tp dah tak bela sbb last2 mati.. durang tahan pun dalam 2-3 tahun.. ala hanie.. kucing ni seme aku kutip kat kedai2, tepi longkang tu je.. kalo di bela.. cantik la depa.. brape kali rumah aku KARAM?? ahahaha tu kena tanya KARAM SIGH WALIA.. heheheheh

Ecah said... Best Blogger Tips

Queen : Mana leh pinjam.. seme tu manja ngan aku je.. nmpk org lain.. terus cabut duk diam2 dlm sangkar.. ni kan plak ko nak wat bantyal plok.. hahahaha.. mimpi je la.. ahaks!!

[yAN!e][pUTraJAya] said... Best Blogger Tips

tu dia..dah kuar semua pic sanak sedara....

ha ha ha

(^_^)

::_Yanie Putrajaya_::


*********************************

[ Hanie ] said... Best Blogger Tips

tu la pasa. knapela jangka hayt hmster sgt kejap eh? ade kajian? iskk...

ouhh ambik dari yg terbiar eyh? bagus2...inilah contoh muda mudi yg haros dicontohi. Ceitt..tanye karam sign walia buat ape..perabihkan boras ja :P

linda_cute@misslyn said... Best Blogger Tips

comey2nyer kucing ko echah...rasa nk satu jer...geram bangat akak nengoknya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...