Friday, January 30, 2009

Cuti..cuti..cuti..

Uiks!!! bersawang dah umah aku ni.. hish!! ape la anak dara sorang ni.. pemalas rajin tul.. haiippppp!!! aku tak malas la... cuma tak berapa nak rajin je 1-2 menjak ni.. takpe2 sila abaikan.. disebabkan atas permintaan ramai pembaca blog ni.. sila abaikan.. hahahaha.. aku pun memalas merajin kan diri aku menulis la skit2.. skit je tau.. tak byk.. ahaks!!

Raya cina yang lepas aku tak wat byk mende pun.. sabtu pagi baru aku balik PD.. biasa la kan.. sebelum balik PD harus la aku kemas ape yg patut umah aku tu.. sbb aku tau.. nanti umah aku bakal bersepah balik.. karam weiii!! sebab ape.. sebab aku tinggal kan anak2 berbulu aku kat dlm umah.. so.. pepaham la kan.. barang2 tak berkaitan yang agak2 boleh di kerjakan dek anak2 berbulu aku tu… harus la di simpan sebaik mungkin kan.. sediakan tempat poo ngan pee during dlm toilet.. sediakan makanan dan minuman durang secukup mungkin.. sian anak2 berbulu aku ni.. selalu kena tinggal2 kat umah.. takpe.. ade masa nanti mummy bwk cayang jln2 nek kete ye… dah lama aku tak bawak kucing aku jenjalan.. dulu rajin la.. sekarang ni dah tak brape rajin.. sian kat anak2 berbulu aku tu.. hehehehe.. teringat kalo dulu rajin bawak during jalan2 naik kete.. memasing ade port sendiri.. hehehehe.. pandai anak2 mak bawak diri kan.. hehehe..


Pandai duk dendiam kan.. ni masa babybugs ngan asafa umur 4 bulan.. memang suka duk kat sit depan kalo aku bawak gi jenjalan..


Sampai kat PD mak aku ajak gi umah orang kawen kat taman umah aku tu.. dengan rasa rendah diri nyer aku ckp.. “takpe la mak.. mak gi je la.. induk baru sampai ni.. nak rehat jap.. mak kem salam je la kat pengantin tu” hahaha.. MOTIP tak nak gi umah kenduri kawen.. tak koser nak dengar makcik2 kat situ membebel kan aku yang lom kawen ni.. tak koser nak layan soklan2 terbabit yer.. tak sehsuai occay!!..ok stop disitu.. titik.. petang tu abang long ngan family sampai umah mak.. yipppeeee!!! beg gantung aku balik la… tapi dia demam.. sian tgk dia.. keluar je dr kete.. nampak aku terus terkinja2 mintak didukung.. hamek ko!!! anak sape.. anak mak la… beg gantung kan.. panas tul badan nyer.. ummi dia ckp dah bawak gi klinik tp tak elok lg.. mana nak elok cayang oiii!! makan ubat skit nyer la susah.. biasa la kan.. budak!!


Sepanjang petang bawak ke malam mintak aku dukung.. *PITAMMMM.. tak leh nak wat keje lain dah aku.. malam tu pun tido ngan aku.. tp takpe.. anak sape.. anak mak la… hehehe… memang sepanjang kat umah mak.. dia tido ngan aku je.. senang ummi dia.. tak yah nak layan kerenah dia sgt.. heheheh.. takpe2.. sementara dia nak ngan aku kan.. layan kan aje.. tapi ntah la.. dalam ramai2 anak buah aku ni.. memang la dia sorang ni penyejuk hati aku.. bukan la aku tak sayang seme.. seme anak buah.. aku sayang.. tp ngan Aqilla ni aku lain skit.. same la ngan abg askoke aku tu.. ngan Aqilla gak yang dia lebih.. hari sabtu aqilla sampai kat umah.. aku tipon abg askoke bagi tau Aqilla ade kat umah.. tp demam.. hmmm.. tak sampai 1 jam dah terpacul kat umah mak.. sebab semata2 nak tengok Aqilla.. cess!! bukan nak tengok aku.. motip cemburu.. abaikan.. hahaha.. tapi tu la.. mak aku pun sama.. dia cakap Aqilla ni lain dari yang lain.. memang kalo ape2 pun mak aku akan lebih kan dia.. tapi ayah aku plak tak..cucu kesayangan dia anak abg lang aku.. Dalilla.. heheheh..


Ni la Dalilla.. cucu kesayangan pak aku..


Ahad plak mak aku ajak gi kenduri kawen kat teluk kemang.. kali ni aku ikut.. aku bawak aqilla sekali.. hehehe.. senang keje aku.. balik umah.. tak wat ape pun.. melayan kerenah aqilla je la sepanjang hari.. sambil2 melayan anak2 buah aku yg berebut main PSP aku.. hiks!!


Dah siap nak ikut pi kenduri.. tp muncung.. tu dia.. buleh ditanjul..


Muka sedeh je anak aku sorang ni..


Ni nak nanges ke.. nak gelak ni cayang oii.. hehehehe..


Senin tu pulak mak ajak gi umah abg chik.. tengok baby baru lahir.. abg long pun ikut skali.. tp sebelum tu aku gi umah abg ngah dulu.. gi amek anak buah aku naim ngan ajim.. abg ngah ngan kak ngah aku pun join skali… pastu gi umah abg teh aku plak.. makan tengah hari dulu kat situ.. layan tgk ulangan AJL.. pastu baru seme same2 gerak gi umah abg chik aku.. dah macam beraya dah gamak nyer… tapi betul la kan.. raya cina.. heheheh.. sampai je kat umah abg chik.. seme duk kerumun baby baru.. baby boy.. tapi nama.. kemain la panjang.. Muhammad Hussein Ali Hanafiah.. tu dia… lantak ko la abg.. sok susah anak ko nak amek peksa.. abes masa kat tempat ngisi nama je la.. hehehe… ala.. terlupa nak amek gambar baby.. dah ramai yg berkerumunkat dia.. sampai malam dok melepak kat umah abg chik aku.. dekat kul 10 baru balik.. sbb dah lewat balik kan.. memasing dah lapar.. jalan terbaik mengisi perut .. tapau je lauk dr kedai.. abes crite.. lepas makan memasing keletihan.. tapi sorang je tak reti letih.. aqilla.. kul 2 gak baru dia tido.. selasa aku dah blk ke Putrajaya… ikut jln dalam pun jem gak.. tp seb baik kejap je.. sampai umah.. hehehe cam biasa.. umah ku KARAM sudah.. memulakan sesi mengemas umah plak sambil di perhatikan oleh anak2 berbulu yang udah aku masukkan ke sangkar.. eh.. tetiba panjang lak hapdet aku kan.. td ckp nak wat skit jer.. ahaks!!

0 Orang Mengetuk KeyBoard:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...