Thursday, February 5, 2009

Derma darah????

Uikkss!! da lama rase nyer aku tak mendermakan darah aku nan ciput ni.. heheheh.. kat opis aku akan wat kempen derma darah.. tapi tak pasti.. bila dan dimana akan di buat kempen ni.. macam tahun lepas wat kat bangunan kementerian wilayah.. tahun ni??? hmmm.. tunggu je la pengumuman yer...


beratur.. jgn tak beratur..


sila isi borang ye dek non!!


aku yg tengah bagi eh.. derma darah.. sambil ditemani nik yg asyik berpeluh.. dia ni tak penah derma darah.. 1st time masa tu.. darah gemuruh kata nyer..

Satu unit darah yang kita dermakan dapat menyelamatkan nyawa:

  1. Mangsa Demam Denggi
  2. Mangsa kemalangan yang banyak kehilangan darah
  3. Ibu-ibu yang mengalami tumpahan darah selepas bersalin (aku juga bakal bergelar ibu suatu masa nanti.. insyaALLAH..kalo di izinkan.. kalo aku berada dalam situasi ni???..hhmmmm)
  4. Bayi yang memerlukan pertukaran darah
  5. Pesakit Talasemia
  6. Pesakit Anemia
  7. Mangsa kebakaran
  8. Pesakit leukemia
  9. Pesakit Haemifilia
Mari la kita sama- sama menderma kan darah ye.. tak sakit pun.. cam kena gigit semut je.. ahaks!!

5 Orang Mengetuk KeyBoard:

apz said... Best Blogger Tips

x bleh derma sbb x cukup iron dan kurang berat.. hahahaha

Ecah said... Best Blogger Tips

apz : itu yang tak berkemampuan nak derma.. nak wat camne kan.. kalo yang terlebih berat dan berkemampuan camne.. ape salah nyer kalo diderma kan sebekas dua.. sekurang kurang nye.. leh selamatkan satu nyawa.. heheheh tul tak.. :p

[yAN!e][pUTraJAya] said... Best Blogger Tips

nak try test gak la nanti...

he he he

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

Ecah said... Best Blogger Tips

yanie : ha.. sila la buat ye.. amalan mulia tu.. .. hehehe

wahdi said... Best Blogger Tips

gue pon nga perenah donk derema darah..takut!!! HE HE HE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...