Monday, May 18, 2009

Sabtu yang damai..

Hari sabtu aku menghabiskan masa ngan mengemas umah bersama anak2 berbulu kesayangan aku... lepas abes kemas bilik aku.. aku masak air untuk di buat air mandian si kesayangan... mula2 mandikan si babybugs kemudian si tiger pula.. hmmmm... biasa nyer setiap sabtu atau ahad.. aku akan mandikan si manja aku tu.. tidak ada yang terkecuali.. sebab aku suka peluk dan cium kesayangan aku tu.. so.. aku pastikan yang durang seme ni bersih.. lepas mandi kan kedua2 kesayangan.. aku biarkan 2-2 nyer mengeringkan bulu sendiri... lepas agak kering bulu mereka.. operasi membersih telinga dan memotong kuku dimulakan... bermula dengan babybugs kemudian tiger.. seb baek la anak2 berbulu aku ni mudah di grooming.. bersihkan telinga membuat kan babybugs dan tiger seolah mau tidur.. asyik sangat la tu biler di belek telinga nyer... lepas bersihkan telinga... potong kuku pula.. disebabkan dah biasa.. so.. xde la aksi2 yang ganas.. semua bagai mengikut perintah je.. huhuh.. last!!! sikat bulu memasing dan bedak kan mereka.. hrmmmmm.... wangi dah anak2 kesayangan ku... lepas grooming.. masing2 di upah dengan wetfood kegemaran... masing2 makan bagai tak hengat.. abes makan.. semua anak2 berbulu ZZZZzzzzzz...


Si tiger yang khusyuk makan wetfood...


Babybugs pun khusyuk gak...


Hahahaha.. Tiger sangat2 kelahap.. da abes bahagian dia.. dia pergi pulak ke babybugs..


Si Tiger yang menghabeskan bahagian babybugs..


Babybugs yang dah kekenyangan..

Owh... hari sabtu aku tak berakhir di situ saja.. lepas memandikan si kesayangan.. aku membersihkan bahagian ruang tamu pula sambil si kesayangan tidur di satu sudut.. setelah selesai.. bersiap dan terus keluar menuju ke rumah kesayangan yang lama aku rindui.. sebulan gak tak jumpe si kesayangan ni... kesayangan yang aku maksud kan.. si Aqilla la... budak comel yg sentiasa tersenyum... melepak di rumah abang aku sehingga petang... selepas tu abang aku mengajak ke KLCC... berjalan mencari barang si kesayangan dan juga anak buah aku si Aniq.. berjalan la aku sehingga ke kul 10 malam di sana.. balik ke rumah abang kemudian aku zasssss pulang ke rumah..



Ahmad Irfan yang comel.. Muuuaahhh!!


Da pandai merangkak budak ni..


Kesayangan aku yang sentiasa ceria.. SENYUM!!!!


Sangat2 manje ngan aku.. huhuhuhu...

Pagi ahad nyer pula aku ade latihan perahu panjang dari kul 8 pagi sampai la 5 petang.. cam nak muntah ijo aku di paksa membuat kerahan tenaga... berlari 2.4km sambil di selangi dengan wat push-up... sit-up.. jumping jet.. lepas tu terus turun ke air.. membuat kayuhan melebihi 2km.. pengsan!!! naik ke darat buat pula latihan tahan menggunakan paddle.. sekali lagi sit-up... push-up.. cobra... muntah!!!! sepas tu baru dibenarkan berehat sehingga kul 2.. kul 2 turun semula ke air... membuat kayuhan.. sekali lagi kerahan tenaga... pitam!!!! habis latihan kul 5.. masing2 melepak di mamak.. balik rumah mata bagai di gam2.. penat nyer rasa sampai la hari ni... huhuhuhu....

3 Orang Mengetuk KeyBoard:

[yAN!e][pUTraJAya] said... Best Blogger Tips

hamboi2...untung kucin2 ni
mandi guna ayaq hangat...ayaq masak lak tu...

hahhahaha...awat tak rebus depa wat yong tau fu....kekkekek

comey nyer budak2 berbaju biru itu....comey mcm acu yanie...kekkeke

(^_^)

♣♣ Yanie Putrajaya ♣♣

[ Hanie ] said... Best Blogger Tips

Muhehe yanie buat lawak eh. Sib baik pakai ayaq masak, kalau pakai air mineral..kompem kluar surat khabar :P

linda_cute@misslyn said... Best Blogger Tips

untung jadi kucing...kene belai..ada x hang bawa depa pi PICC ka..Alamanda ka..sesekali window shopping...atau gi ngorat kucing lain..?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...