Wednesday, July 8, 2009

RM100,000

sekadar hiasan yer.. bagi korang bulat mata...

wah..wah..wah.. verangan nau dapat duit yer.. aku bukan ape.. dok tengok iklan2 kat tv la ni.. asyik tawarkan hadiah duit.. Rm100,000 la.. RM 1 juta la.. macam2 la.. tapi aku tertarik ngan iklan eskem wall's tu.. habiskan RM100,00 dalam masa satu hari... ekekeke... syok kan dapat duit banyak tu... kalo aku la.. ko tak yah bagi satu hari.. ko bagi 2-3 jam pun aku leh abeskan RM100,000 tu.. tau la aku nak menghabis dan melicin kan duit tu camne.. ekekekeke.. kalo korang la dapat duit RM100,000 tu brape lama masa korang amek nak abeskan duit tu... sila jawab ngan tertib yer... ekekekeke


kalo la duit ni duit aku.. huhuhuhuh..

12 Orang Mengetuk KeyBoard:

Mr & Mrs MonDoK said... Best Blogger Tips

.:: Ecah, kalau 2-3 jam tu perabih RM100K, mestilah tanpa syarat... Kalau bersyarat, matik loooo....

Kalau kasik kat aku, 3 jam leh abes la... Hehehe!!! Dalam paler otak dah ada list wooo... ::.

@yue said... Best Blogger Tips

cah..mana ko rompak duettt tuuuu!

jul's abza said... Best Blogger Tips

RM100k....!!! iskk....
mati idup balik rasa x dapat tuh..
bile la nak dapat rm100 k runtuh cam tuh..
tggu bank runtuh jer kot..uhuhuhuh..

kalo mak dapat RM100k tuh nya, settle segala utang2 mak..merasa gak ler gaji "ebrsih" tiap2 bulan...
kuikuikui...

tp yg mak x akan lufer kan..
mak nak beli cage besar, menan besar & cat tree besar utk dorang...perghhhhhhh (berangan giloss mak nih)

ayampinko said... Best Blogger Tips

wei..klau aku..
bayar utang la..
hhuhu balance belanjer kengkawan..


ah tipu la..wa nak makan sengsorang la..

[yAN!e][pUTraJAya] said... Best Blogger Tips

perghhhh 100 hibu....
kasi kat mak ayah pi haji..

pastu aper lagi.....

jimba2 bersuka ria beli kete proton saga 2-3 bijik...kasi mekap lawa2...tayang kat ayampinko,.....

hahahhaha

Ecah said... Best Blogger Tips

mondok : hahahahaha.. tapi tu la.. mana nak dapat Rm 100000 tu..

Ecah said... Best Blogger Tips

ayue : tak ingat la mana aku cilok.. hahahahaha :p

Ecah said... Best Blogger Tips

lia : harus la kan.. tapi nak setel amek masa behari.. ni nak dlam sehari je.. huhuhuh

Ecah said... Best Blogger Tips

ayam : ko memang!! tak ingat kawan sungguh.. huh!!

Ecah said... Best Blogger Tips

yanie : bagus budak ni.. bg mak ayah duit.. tp yg heran nyer awat kete smp 2-3 bijik??? ekkeek

PakciQue said... Best Blogger Tips

RM100k utk dihabiskan dalam 1 hari sebenarnya agak susah.

TV LCD/Plasma 42" pun baru RM5k++.

Kalau nak beli kenderaan seperti motosikal pun leceh sebab nak kena isu borang mcm2, nak daftar lagi, bla-bla-bla.

Membayar hutang piutang pun mengambil masa yang lama terutama kalau hutang yang melibatkan pihak bank seperti kena buat temujanji atau pegawai yang bertugas tidak ada.

Kesimpulannya, memang susah sedikit lah nak habiskan RM100k dalam sehari kecuali kalau nak beli TV LCD sampai 20 biji dan kemudian jual balik. Tapi, rasanya pihak penganjur tidak sebodoh itu.

Ecah said... Best Blogger Tips

pakciQue : uish.. byk leh beli pakcik.. selain TV leh je beli laptop.. hp.. mcm2 lg la ..mcm2 leh beli pakciQue.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...