Tuesday, September 28, 2010

Hadiah buat mereka :)

Cik Esah nak crite pasal hadiah untuk anak berbulu cik esah.. Kira hadiah raya la gamaknyer.. Ape!! Barang lama bertukar baru?? Harus la kan.. Sedangkan kita bila tiba raya.. sofa lama yang hampir rabak pun ditukar baru.. baju pun ditukar baru.. kasut ditukar baru.. Harus la ade sesuatu perlu ditukar untuk anak berbulu cik esah =)..  

Ramai orang menegur.. Kenapa perlu membazir duit untuk kucing?... Lebih2 lagi kucing yang cik esah bela adalah kucing kutip semuanya.. Bukan dari breed/@baka yang memang diketahui di sukai ramai.. Cik esah cuma membalas dengan berkata.. Kucing juga makhluk tuhan.. mereka berhak diberikan keselesaan dan keperluan.. kita yang menjaganya perlu la bertanggungjawab menyediakan keperluan mereka mengikut kemampuan kita.. Lagi pun bagi cik esah membela kucing ni.. tak sedikit pun memberi beban kepada cik esah.. mereka umpama pembawa rezeki.. tak pernah pun cik esah rasa terbeban.. malah cik esah bersyukur mempunyai teman seperti mereka.. 

Walaupun mereka bukan manusia yang boleh berkata2.. namun gerak geri dan tindak tanduk mereka menggambarkan seolah mereka memahami ape yang kita rasa ketika itu.. Lagi pun itulah peneman / penenang hati cik esah.. Bila balik.. tengok gelagat mereka.. owhh!! badan yang letih pun tak terasa letihnya.. Oleh itu.. mereka juga harus diberi ganjaran =).. Tadaaa!!! Ni la hadiah buat mereka :)

Ini adalah sangkar lama.. untuk raya.. sangkar ini di cat baru =)



Cik esah ada beli sangkar baru.. tapi saiz nyer kecil sedikit.. xpe la.. DIY untuk sambungkan sangkar lama dan baru ..

Tadaaaa!!! Sangkar lama sudah siap disambung dengan sangkar baru.. Singgahsana kamoo mama letakkan hammock.. agar kamoo boleh beristirehat yer sayang..  Sila abaikan mereka yang terbabet =)

Testing.. testing.. Begitu la gelagat mereka bila mendapat toilet yang baru =)
Ape kah ini?? Ini adelah water fountain untuk sicomel.. Ape!! Kamoo ingat manusia sajakah yang boleh minum air yang ditapis?? Anak berbulu cik esah juga perlu! Demi menjaga kesihatan mereka =)
Sedang cik esah sibuk mengemas barang2 mereka.. Haiihhh la budak kecik ni.. Jadi spiderman pulak dia..
Mari test.. Best tak hadiah mama beri ni.. Si Juliet nampaknyer khusyuk makan.. =)
Owh!!! Langsir mereka juga harus ditukar baru okey!!

Sedap nyer mama!! Suka Bobok dan Lulu..


Alfa yang nak mencuba juga hadiah baru.. Bilik mereka sudah di kemas.. =)
Tadaaaa!!! Begini la bilik mereka yang sudah dibersihkan dan diberi nafas baru.. hehehe.. Sila abaikan model2 terbabet.. Tapi dalam gambar ni ade arwah TANGO.. Mama sangat rindu kamoo sayang... :(

Lupa pulak cik esah nak bagi tau.. Cik esah ade 7 ekor kucing semuanya.. Tapi kini tinggal 6 setelah kematian TANGO.. Nanti la cik esah upload gambar2 mereka yang baru yer.. Nanti kita bersiaran lagi.. Daaaaa!!!!

3 Orang Mengetuk KeyBoard:

Janggel said... Best Blogger Tips

Saya kagum melihat rumah kocing2 itu. lagi cantek dari rumah saya..huhuhu

Ecah said... Best Blogger Tips

hahahahaha.. kalo dah sayang.. berabes duit pun xpe.. janji puas hati :)

Juz Call Me Sharz said... Best Blogger Tips

bahagianye dorg ade bilik sendiri.. =))

nasib baik kawan2 kite tak pernah lagi kritik pasal bela kucing bukan dari breed@kucing mahal..dorg siap cakap untung betul jadi kucing kite sebab dorg pon tak pernah dpt hadiah best2 macam kucing kite...hikhik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...