Wednesday, March 30, 2011

Pari-pari (Angel) Jatuh dari Bumbung??

Motip apekah?? Pari2??? Angel??? Tapi kenapa jatuh dari bumbung.. Bukan pari2 itu bersayap.. lalu terbang dengan girangnya?? Owwhhh... Itu khayalan semata yer Cik Esah!!! Kedebush! Kedebush!! Tersedarku dari lamunan... Sila betulkan mata anda.. Hehehehe.. Baik lah... Ape la yang Cik Esah ni meraban yer.. Cer cite.. cer cite.. Ape sebenarnya yang berlaku.. Owh... ok la.. begini kisahnyer...

Suatu petang yang hening.. Cik Esah bersama rerakan gi la makan petang.. Al maklum ler.. Lapo kekdahnyer.. Sebab tgh hari tak sempat makan.. Akibat stress yang amat sgt.. Maka petang itu.. (Semalam) berbondong2 la ke kedai makan..  Cik esah pun makan la dengan kusyuk dan penuh penghadapan nyer.. (ade ke ayat tu?? bantai aje) tak pandang kiri kanan dah.. Maaf la makcik yg lalu lalang yer.. saya kalo lapo mmg pandang pinggan jer.. org kiri kanan saya tidak peduli lagi.. (fail!! xleh buat menantu) hahahaha.. sila abaikan.. Ok.. ok.. balik kepada cerita.. Tengah kusyuk makan.. tetiba terdengar bunyi benda jatuh.. kedebush!! (lebih kurang mcm tu la.. korang leh imejin kan kalo bunyi benda jatuh... sila imejin).. terkejut gak.. tetiba member cik esah sorang ni cakap.. Anak kucin jatuh dari bumbung la.. Bulat mata Cik Esah mencari.. mana?? mana?? member Cik Esah memuncungkan mulut sambil menunjuk ke arah depan.. 

Owhhh!! Sangat sedih.. melihat keadaan anak kecil itu terpinga2.. duduk diam sambil cuba berdiri.. namum kembali jatuh.. berdiri lagi dan jatuh.. berkali2 cuba berdiri dan jatuh.. akhirnya.. duduk termangu di tepi tiang kedai makan itu saje.. Sesekali terdengar suaranya mengiooww.. Daripada khusyuk makan.. Jadi tak berselera terus.. Cuba gak memanggil2 anak kucing tu.. tapi tak bergerak.. diam ontok disitu aje.. Sayu la tengok dia macam tu.. Dalam pada selesai makan tu.. mata tak lepas tengok anak kucing yang jatuh tu.. Nampak mcm dia cuba berjalan.. tapi cara jalan dia.. tak tegap.. jalan macam kucing mengendap je.. Aisehhhh!!! Tak leh jadi ni... Abes makan.. Suh member gi bayar.. Cik Esah gi amek si kecik tu.. Nampak macam ok.. Maka terjadi lah sesi 'ter'ambil.. Tak sampai hati nak dibiarkan.. :( So... Duduk la dia di pangkuan.. Ni la budaknyer...

Budak ni yang jatuh dari bumbung.. Comel kan?
Sesi memanaskan badan.. Menggigil dia masa ni...
Tertido sudah..

Sampai dirumah.. Cik Esah sediakan sangakar dan tempat tido untuk dia.. Sementara menyiapkan sangkar.. Cik Esah letak dia kat ruang tamu.. Dia berjalan.. (ala2 mengendap) menuju ke tepi dinding.. Bersandar disitu.. Duduk ketakutan.. Dah siap.. Masukkan ke sangkar.. Pun macam tu juga.. duduk ala2 lowed ghetu... Cuba tengok gambar ni...

Ada kain.. xmo duduk.. nak duk dalam bekas ..
Budak ni.. xmo makan.. minum pun tak.. Di sebabkan bila Cik Esah xde depan mata dia.. dia mengiooww macam kucing ilang emak.. maka sangkar itu terpaksa la Cik Esah bawa masuk ke bilik tido.. Bila Cik Esah naik katil nak tido.. Dia mengiooww macam ilang mak.. Last2 bentang toto depan sangkar... tido bawah.. baru la dia diam.. Adoiii!!! Tak tau la macam mana dia sekarang.. Tadi masa nak gi ofis.. tutup je lampu bilik.. dan keluar.. Dia mengioww kuat dah... Tengah hari nnt Cik Esah nak bawa ke vet.. Check keadaan dia.. Sebab pagi tadi keluarkan dari sangkar pun.. dia duk setempat je.. Kawan2.. doakan budak kecik tak bernama ni yer.. Jap lagi nak balik.. hopefully takde ape yang jadi dengan budak kecik ni sepanjang peninggalan kat umah tu..

3 Orang Mengetuk KeyBoard:

Adem and Cats said... Best Blogger Tips

sian nyer.. teringgat Garfiled dulu..Mungkin dia masih takut and belum dapat sesuaikan diri...Lama2 nanti tunjuk belanglah tu .Hope he will get well soon..

Ecah said... Best Blogger Tips

adem : Bukan sebab takut.. tapi sebab bengkak kat badan dia.. dan blader yg full.. xleh poo n pee.. tapi alhamdulillah.. mlm td da mula makan.. :)

Intan Maizura Ibrahim said... Best Blogger Tips

nk komen jugak..same as my cat...bertemu jodoh sbb dia jtuh dr syiling opis. now dia da besar n da branak pinak kt rumah. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...