Tuesday, July 19, 2011

Buah Hati Kesayangan.. =)

Buah hati kesayangan mummy... Sentiasa buat mummy bahagia sepanjang kehadiran bebudak ni.. Penat, suka, sedih... Bebudak ni tetap menjadi peneman setia.. Setia memerhati gelagat mummy nyer yang ntah ape2.. Hahahaha!! shadap u!.. Eh.. ape yang ko merepek ni Cik Esah?? Kenapa? Mengapa? Bagaimana?.. OoOoOoOooo.. merepek sudah kau.. Walaupun bebudak ni hasil dipungut.. Baca ape yang saya tulis yer.. Di PUNGUT.. Bukan Cik Esah beli di kedai haiwan peliharaan..Cik Esah tak mampu.. Yang Cik Esah mampu hanya memungut mereka kat tepi longkang.. kat kedai makan.. Ade yang lahir kat umah sbb terlambat nak zass si Juliet.. Kesuburan yang melampau..hehehe.. tapi.. majoriti adalah anak pungut.. yang dibuang.. dibiar.. Diam x diam dah ade 12 hekkor kat umah ni.. Isk..isk.. Mari Cik Esah kenal kan.. =)

BRAVO
Dimulakan dengan BRAVO.. Dia ni adalah peneman terawal dirumah Cik Esah... Sudah 2tahun menjadi peneman setia.. Kecilnya dulu dikenali sebagai budak susu.. Hik hik hik.. Lihatlah gambarnya dari kecil sehingga dewasa.. Sekarang sudah jadi ABANG BESAR dirumah.. =)

JULIET
Kehadiran JULIET menambah keceriaan.. Dia ini merupakan RATU dirumah.. Sangat demanding.. Tengok saja gayanya.. Mama Vouge kesayangan mummy.. Pantang disua camera.. Ada saja gayanya...

ALFA
Kehadiran ALFA menggamitkan lagi suasanan isi rumah.. Budak ini kukutip bersama si pakcik Charlie.. Asalnya hampir dilanggar oleh kereta di pusat mencuci kereta.. Tak sampai hati.. lalu dibawa kerumah.. Budak ini punya satu hobi.. MAKAN saja kerjanya.. Mana lah tak montel jadinya.. 

CHARLIE
Pokcik CHARLIE.. Dia ini punya suara yang lunak nyaring.. Sangat la manja.. Perangainya masih kebudak2kan.. Mengapa? kerana dia saja yang suka bermain dengan sikecil.. Yang lain lebih suka membela lemak.. Sayang untuk dibakar lemak yang telah dikumpul katanya.. hik hik hik

BOBOK
Ini pula PUTERA sulong dirumah.. Anak kepada JULIET + BRAVO.. Kuberikan nama si BOBOK.. Kerana dia ini suka menyebok.. kemana saja orang pergi.. pasti dia juga mahu menyebok.. Dia punya hobi.. Mengongkang jari kaki Cik Esah sampai tertido.. Tidak diberi.. berdengus jadinya.. Maka.. relakan saja.. asalkan kamoo bahagia.. 

MAK TAM @ BLACKIE
Akibat kesuburan yang melampau.. Cepat nau menggatal si JULIET tu..tak sempat di zass..  maka TERlahirla sikecik ini 6 beradik.. 4 dengan Cik Esah.. 2 sudah di adopt oleh kawan.. Cik Esah namakan MAK TAM.. sebab warna dia yang lain bebenor.. Gelap2 sitampok manggis.. Sungguh pun tak brape hitam.. Tapi bagi Cik Esah sangatla manis!! Beliau juga mempunyai hobi yang sama seperti abangnya.. Mengongkang jari2 tangan Cik Esah sampai tertido.. Haiiihhhh la...

BUBU
Budak ini asalnya Cik Esah nak bagi adopt pada kawan.. Tapi sebab kesihatan BUBU yang tak mengizinkan pada masa tu.. Maka biarlah Cik Esah saja yang bela.. Hobi budak ini ialah memakan rambut Cik Esah kalo Cik Esah baring diruang tamu.. Huk huk huk..

CHI-CHI
CHI-CHI in the house.. Unik warnanya.. Sampaikan Dr.Siti kat UPM pun berkenan dengannya.. Budak ini sangat penakot hokey! Pantang ade bunyi kuat yang dia tak biasa dengar.. Terus nyorok blakang langsir.. Tapi dia ni kuat melantak.. Boleh geng ngan Makcik Alfa.. Dia ini punya satu hobi juga.. Menonton TV dari jarak dekat... hahahahahahdooiiii!!

ROMEO!! Kalo dah mama nyer JULIET.. anaknyer mesti la ROMEO kan.. Warna dan belang sama mcm mamanya.. Hobi? Menyempit kat belakang Cik Esah sambil bergulung badan.. ZzzZzzZzz..

TUAH
Dia ini pernah Cik Esah tulis di SINI .. Yang ini? Lagi penakot dari si Chi-Chi.. Hanya dengan Cik Esah je dia manje.. leh pegang2.. Dengan orang lain? Tak dapek der.. Pernah bagi adopt ka orang.. Tapi dipulangkan balik sebab kesihatan.. Takpe la.. mungkin dia serasi dengan Cik Esah..

LEKIU
Kisah budak ini ade di SINI.. Pun pernah di adopt oleh kawan.. Hasilnya dipulangkan kembali.. Suka gomol budak ini.. Sebab bulunyer sangat2 lembut! Macam kapas lak rasa.. hehehehe.. Sudah membesar sihat dan nakal! Suka buli Pokcik Charlie nyer.. Hehehehehe...

LEKIR
Dan akhir sekali.. LEKIR.. budak ini dijumpai dalam keadaan kelaparan dan tak berapa bermaya di bawah apartment Cik Esah.. Mengikut Cik Esah masuk lif dan sampai ke depan rumah.. Angkut je la.. Sudah iklankan kehilangan dia.. Tapi takde satu pun feedback.. Hasilnya.. Duduk la dia bersama Cik Esah.. OoOoOooooo.. Beliau sangatlah manje yang amat.. Sampai bebudak lain jeles.. Hobinyer.. Duk bertenggek kat bahu Cik Esah dan mencium pipi.. Manje terlebih.. Hehehehehe

Itu lah dia kisah budak2 hangit kat umah tu.... =)

Monday, July 18, 2011

Quote Of The Day..

.:: The only reason why people hold on to memories so tight is because they are the ONLY THING that don't CHANGE, when everthing else does::.

Friday, July 15, 2011

Ya Rahman Ya Rahim

♥ Jika SENDIRI jgn mrasa sepi. Ada Allah yg MENGAWASI
♥ Jika SEDIH jgn pendam dlm hati. Ada Allah tmpt BERBAGI
♥ Jika MARAH, jaga fkrn & hati. Ada Allah tmpt MENENANGKAN DIRI
♥ Jika SUSAH jgn merasa pilu. Ada Allah tmpt MENGADU
♥ Jika GAGAL jgn berputus asa. Ada Allah tmpt MEMINTA
♥ Jika BAHAGIA jgn mjd lupa. Ada Allah tmpt MEMUJA
★❤★ INGAT ADA ALLAH DI SETIAP WAKTU KITA ★❤★

Wednesday, July 13, 2011

Friday, July 8, 2011

Friday again!!

Cepat nyer la masa berlalu kan.. Pejam celik.. pejam celik da bulan 7.. Alahai.. Umur pun daaaa 3 series.. Oppsss!! Heheheheh.. Ermmm.. Weekend ni tak tau lg nk wat ape.. Nak balik umah mak? Gi picnic? Jenjalan tak tido? Membuta sajork duk kat umah??? Owh! Tak tau lagi.. Makanya.. Happy Weekend! Hehehehe..

Rasa nak pi tengok wayang citer ni la.. Hahahahaha~!!

Monday, July 4, 2011

12 Budak berbulu da wangi.. Yeaahhh!!

Sabtu yang lepas tidak tahu ke mana.. Tidak tahu mau buat ape.. 3 ekor yang baru diambil semula pun sudah sihat.. Badan mereka agak berbau.. maka.. jadinya.. Mereka harus dimandikan!!! Yeahhh!! Main air.. *kemon cah!! jgn jadi budak kecik ok? Pedulik ape? Ai suka.. hik hik hik.. Jadi semuanya harus dimandikan.. Harus!! Bermula dari 3 petang.. sekor2 dimandikan.. dan penyudahnya ialah jam 7 mlm.. Pheeewwwhhh!!! Penat.. Rasa nak patah pingang.. Mandikan budak kecik 6 ekor tu xpe lagi.. Cuma nak mandikan 6 ekor gedabak overweight tu yang agak memenatkan.. walaupun memasing agak cool masa mandi... Tapi yang paling best ialah mandikan LEKIR.. Dia lah yang paling diam.. Duk Diam je dalam sinki.. huhuhuh.. Sudah dimandikan.. haruslah bagi hadiahkan.. MAKAN!! ok.. selesai makan.. harus bergulingan.. ZzzZzzzZZzzz..

LEKIR : Atas skit mummy.. Ke kanan skit..
MUMMY : Sini?.. (Sambil menggaru badan lekir yg basah)
LEKIR : Bukan.. Ke kanan skit mummy.. ok.. Arrrrgggghhhhh... Sedap nyer.. garu lagi mummy.. (Sambil wat mata stim)
MUMMY : Sudah lah! Melampau lak ek.. Orang suruh mandi.. Bukan wat SPA.. SEPAK mau?
LEKIR : Tak mau.. tak mau.. Ok2 mummy.. lekir mandi yer..
.:: BUDAK NI PALING SENANG MANDIKAN... DUK DIAM JE DALAM SINKI... =) ::.

Oleh kerana semunya telah wangi.. Malam ni leh menyempit ngan mummy yer.

Quote Of The Day..

.:: SOMETIMES THE GREATEST CHALLENGE IS TO ACTUALLY BEGIN ::.

Friday, July 1, 2011

Happy Weekend!!

.:: HAVE A  WONDERFULL WEEKEND ::.

Ape! Da Jumaat??

Masa untuk tido.. ZzzzZzzzZzzz

Quote Of The Day..

.:: When we come to another bridge in our life to cross, move on.. Looking back, it's just a chapter in the past, But don't close the book.. Just turn the pages ::.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...