Tuesday, July 19, 2011

Buah Hati Kesayangan.. =)

Buah hati kesayangan mummy... Sentiasa buat mummy bahagia sepanjang kehadiran bebudak ni.. Penat, suka, sedih... Bebudak ni tetap menjadi peneman setia.. Setia memerhati gelagat mummy nyer yang ntah ape2.. Hahahaha!! shadap u!.. Eh.. ape yang ko merepek ni Cik Esah?? Kenapa? Mengapa? Bagaimana?.. OoOoOoOooo.. merepek sudah kau.. Walaupun bebudak ni hasil dipungut.. Baca ape yang saya tulis yer.. Di PUNGUT.. Bukan Cik Esah beli di kedai haiwan peliharaan..Cik Esah tak mampu.. Yang Cik Esah mampu hanya memungut mereka kat tepi longkang.. kat kedai makan.. Ade yang lahir kat umah sbb terlambat nak zass si Juliet.. Kesuburan yang melampau..hehehe.. tapi.. majoriti adalah anak pungut.. yang dibuang.. dibiar.. Diam x diam dah ade 12 hekkor kat umah ni.. Isk..isk.. Mari Cik Esah kenal kan.. =)

BRAVO
Dimulakan dengan BRAVO.. Dia ni adalah peneman terawal dirumah Cik Esah... Sudah 2tahun menjadi peneman setia.. Kecilnya dulu dikenali sebagai budak susu.. Hik hik hik.. Lihatlah gambarnya dari kecil sehingga dewasa.. Sekarang sudah jadi ABANG BESAR dirumah.. =)

JULIET
Kehadiran JULIET menambah keceriaan.. Dia ini merupakan RATU dirumah.. Sangat demanding.. Tengok saja gayanya.. Mama Vouge kesayangan mummy.. Pantang disua camera.. Ada saja gayanya...

ALFA
Kehadiran ALFA menggamitkan lagi suasanan isi rumah.. Budak ini kukutip bersama si pakcik Charlie.. Asalnya hampir dilanggar oleh kereta di pusat mencuci kereta.. Tak sampai hati.. lalu dibawa kerumah.. Budak ini punya satu hobi.. MAKAN saja kerjanya.. Mana lah tak montel jadinya.. 

CHARLIE
Pokcik CHARLIE.. Dia ini punya suara yang lunak nyaring.. Sangat la manja.. Perangainya masih kebudak2kan.. Mengapa? kerana dia saja yang suka bermain dengan sikecil.. Yang lain lebih suka membela lemak.. Sayang untuk dibakar lemak yang telah dikumpul katanya.. hik hik hik

BOBOK
Ini pula PUTERA sulong dirumah.. Anak kepada JULIET + BRAVO.. Kuberikan nama si BOBOK.. Kerana dia ini suka menyebok.. kemana saja orang pergi.. pasti dia juga mahu menyebok.. Dia punya hobi.. Mengongkang jari kaki Cik Esah sampai tertido.. Tidak diberi.. berdengus jadinya.. Maka.. relakan saja.. asalkan kamoo bahagia.. 

MAK TAM @ BLACKIE
Akibat kesuburan yang melampau.. Cepat nau menggatal si JULIET tu..tak sempat di zass..  maka TERlahirla sikecik ini 6 beradik.. 4 dengan Cik Esah.. 2 sudah di adopt oleh kawan.. Cik Esah namakan MAK TAM.. sebab warna dia yang lain bebenor.. Gelap2 sitampok manggis.. Sungguh pun tak brape hitam.. Tapi bagi Cik Esah sangatla manis!! Beliau juga mempunyai hobi yang sama seperti abangnya.. Mengongkang jari2 tangan Cik Esah sampai tertido.. Haiiihhhh la...

BUBU
Budak ini asalnya Cik Esah nak bagi adopt pada kawan.. Tapi sebab kesihatan BUBU yang tak mengizinkan pada masa tu.. Maka biarlah Cik Esah saja yang bela.. Hobi budak ini ialah memakan rambut Cik Esah kalo Cik Esah baring diruang tamu.. Huk huk huk..

CHI-CHI
CHI-CHI in the house.. Unik warnanya.. Sampaikan Dr.Siti kat UPM pun berkenan dengannya.. Budak ini sangat penakot hokey! Pantang ade bunyi kuat yang dia tak biasa dengar.. Terus nyorok blakang langsir.. Tapi dia ni kuat melantak.. Boleh geng ngan Makcik Alfa.. Dia ini punya satu hobi juga.. Menonton TV dari jarak dekat... hahahahahahdooiiii!!

ROMEO!! Kalo dah mama nyer JULIET.. anaknyer mesti la ROMEO kan.. Warna dan belang sama mcm mamanya.. Hobi? Menyempit kat belakang Cik Esah sambil bergulung badan.. ZzzZzzZzz..

TUAH
Dia ini pernah Cik Esah tulis di SINI .. Yang ini? Lagi penakot dari si Chi-Chi.. Hanya dengan Cik Esah je dia manje.. leh pegang2.. Dengan orang lain? Tak dapek der.. Pernah bagi adopt ka orang.. Tapi dipulangkan balik sebab kesihatan.. Takpe la.. mungkin dia serasi dengan Cik Esah..

LEKIU
Kisah budak ini ade di SINI.. Pun pernah di adopt oleh kawan.. Hasilnya dipulangkan kembali.. Suka gomol budak ini.. Sebab bulunyer sangat2 lembut! Macam kapas lak rasa.. hehehehe.. Sudah membesar sihat dan nakal! Suka buli Pokcik Charlie nyer.. Hehehehehe...

LEKIR
Dan akhir sekali.. LEKIR.. budak ini dijumpai dalam keadaan kelaparan dan tak berapa bermaya di bawah apartment Cik Esah.. Mengikut Cik Esah masuk lif dan sampai ke depan rumah.. Angkut je la.. Sudah iklankan kehilangan dia.. Tapi takde satu pun feedback.. Hasilnya.. Duduk la dia bersama Cik Esah.. OoOoOooooo.. Beliau sangatlah manje yang amat.. Sampai bebudak lain jeles.. Hobinyer.. Duk bertenggek kat bahu Cik Esah dan mencium pipi.. Manje terlebih.. Hehehehehe

Itu lah dia kisah budak2 hangit kat umah tu.... =)

10 Orang Mengetuk KeyBoard:

GtHans said... Best Blogger Tips

waaa..shomey2 belaka dak2 hangit Cik Esah ni..:))

thefluffies said... Best Blogger Tips

Sekejap masa berlalu... and look at them! bagai membesar sekelip mata! Makin sihat dan gebu plak tu!

meowwmania said... Best Blogger Tips

haloh halohh somel somelnya masing-masing..

semakin comel mereka dlm jagaan cik esah, smoga cik esah dimurahkan rezeki sentiasa :)

Esah said... Best Blogger Tips

Cikgu : Alhamdulillah.. Hangit bukan sebarang hangit tu.. hehehe

Cik N : Yup.. sekejap je masa berlalu.. alhamdulillah.. :)

Esah said... Best Blogger Tips

meoww : bebudak hangit ni.. hahahah!! terima kasih meoow.. :)

::blog anak jawer:: said... Best Blogger Tips

sgt2 comel... montel2 semua...

Esah said... Best Blogger Tips

BAJ : alhamdulillah.. jaga selagi mampu.. :)

Rosmawati Yusof said... Best Blogger Tips

Uh... ramainya, sampai untie Kim naik confuse.... tp lebih ramai lebih meriah, kan...meow-meow

Esah said... Best Blogger Tips

auntie kim : yer! yer! lebih ramai lebih meriah.. meooowwww~~

* HeeBum * said... Best Blogger Tips

alahai.. comey2 nye semua..
moga murah rezeki jage meow2 byk ni.. amin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...