Monday, October 17, 2011

Tuah kamu.. Jumpa.. dan dapat rumah baru..

Lama dah terpendam cerita ni.. Tadi dok belek2 album.. skali terjumpa gambar ibu ngan anak kucing yang dibuang... terus rasa cam nak cerita pasal durang.. Hmmm... Sebenarnya rindu gak ngan budak2 berbulus ni.. Sempat menjaga mereka sekejap... Walaupun sekejap.. Tapi seronok sebab dpt selamatkan durang.. *mood sedih.. :( Takpe la.. InsyaALLAH ada update dari tuan baru.. Ade 2 kisah.. Satu Cik Esah jumpa masa pertengahan bulan 9.. Satu lagi dapat panggilan dari member ofis untuk minta carikan owner baru untuk kucing ni.. Tapi yang pastinya.. Ke 2-2 kucing ni ade anak kecil..

Ini ibu kucing yang Cik Esah jumpa pertengahan bulan 9.. Pagi semasa nak pergi kerja.. Nampak ibu kucing dan 4 ekor anak dan ade yang masih berdarah diletakkan berhampiran tangga apartment Cik Esah tinggal.. Hmmm... Biarkan.. Sebab dah lambat nak ke ofis.. Tapi bila dah sampai ofis.. Hati ni rasa tak keruan.. Menyesal plak tak tengok betul2 keadaan ibu kucing tu.. Memang nampak agak lemah... Ambil kunci kereta dan rumah terus balik semula dan tengok keadaan kucing tu... Angkut kotak dan letakkan dalam sangkar dirumah. Sediakan makan dan minuman untuk sicomel.. Lapar si ibu rupanya.. Tak tau la brape lama sicomel ini kelaparan.. Sebenarnya Cik Esah kenal sape tuan punya kucing ni... dan Cik Esah pernah cakap ngan tuan nya supaya mandulkan dan kucing tu tak dibiarkan berkeliaran bebas... Kalo jadi ape2.. susah nanti.. Tuannya hanya cakap. "Biarlah dia.. Tak nak dikurung.. Lagi pun kalo dikurung. tak ke kesian.. Kalo dimandulkan pula kan ke dosa" Dah beberapa kali diterangkan..dah ade keluar fatwa pun..  tapi tuannya tetap degil.. Dan inilah hasilnya!! Dibuang lepas lahirkan anak? Ade anak yang masih berdarah yer! Malas nak gi jumpa tuannya.. Nanti jadi gaduh pula.. So.. Penyelesaiannya.. Cik Esah jaga sementara menunggu mereka mendapat tuan baru.. Alhamdulillah.. ada hamba ALLAH yang masih sudi menerima si comel ini.. Ibu dan 4 ekor anak kucing yang comel.. Cik Esah doakan agar pasangan tersebut dikurniakan keberkatan dalam kehidupannya.. Diberi rezeki yang melimpah ruah kerana menyelamatkan si comel ini.. Terima kasih NISAQ dan suami.. Semoga kehidupan si comel ini lebih terjamin.. NISAQ juga sentiasa update tentang ibu dan anak kucing ini.. Alhamdulillah.. Si ibu memang sangat penyayang.. 

Ini pula kes yang terbaru.. Ibu dan 2 ekor anak kucing yang comel.. Serius comel!! Sejuk hati memandang..  Asalnya ibu kucing ini dibuang dikawasan Taman Botani.. Dalam keadaan si ibu mengandung.. Nasib kucing ini agak baik kerana kerani di Taman Botani yang bagi makan ibu ini dan jaga dengan penuh kasih sayang sehingga la si ibu ini melahirkan anaknya.. Tapi disebabkan kawasan yang agak terhad dan kawasan pejabat pula.. so kerani tu call Cik Esah minta Cik Esah bela kucing ni.. Tapi Cik Esah tak leh nak tambah.. Memandangkan 12 ekor yang sedia ada kat umah tu yang memerlukan perhatian Cik Esah.. Cuma yang Cik Esah boleh janji.. Cik Esah akan cari tuan baru untuk kucing2 ini.. Dengan bersyarat.. Hik hik hik... Cik Esah ambil dan bela mereka selama beberapa hari.. Sangat baik si ibu.. Anak nya macam biasa la.. Da nama pun kekanak.. Mesti la bersuka ria kan? Alhamdulillah.. Orang yang nak kucing ni memang ramai.. Macam pisang panas lak..Tapi tapisan dah dibuat oleh Cik Esah sebelum menentukan tuan baru kucing tersebut... Syarat2 yang dinyatakan juga boleh la dikatakan ketat.. Hahahahah!! *gelak kurang sopan.. Bukan ape.. Cik Esah tak nak ade kemungkinan kucing ini dibuang.. Takmo!!! Alhamdulillah.. Ibu dan anak kucing ini dah bertukar tangan dengan tuan yang baru jumaat yang lepas.. Dan perkembangan kucing tu akan Cik Esah pantau dari masa ke semasa.. Terima kasih SYAZA YUSOF kerana sudi menjaga ibu dan si kecil ini.. Semoga kamu jua sentiasa dirahmati kehidupan kerana telah memberikan dunia baru buat kucing ini.. 

Rindu ke 2-2 ibu kucing ini dan anak2 nya... Walaupun dapat jaga sekejap.. sob sob sob...



4 Orang Mengetuk KeyBoard:

meowwmania said... Best Blogger Tips

alhamdulillah...

kisah sedih wit a hepi ending :)

terima kasih kpd cik esah dan owner2 baru kucing tersebut

GtHans said... Best Blogger Tips

sedihnya..
tapi akhirnya hepi..:)
Alhamdulillah..

ery D cat said... Best Blogger Tips

salam ziarah...
sedih bc kisah kucing2 nih...tp terima kasih krn membawa kebahagiaan kpd meow2 tersebut...terima kasih pd owner2 yg sudi jaga diorg tu...:)

Esah said... Best Blogger Tips

@meowwmania
rezeki budak2 tu.. heheheh :)

@GtHans
Alhamdulillah :)

@ery D cat
Alhamdulillah.. rezeki kucing2 tersebut.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...