Monday, November 21, 2011

Berabuk!

Ade yang mula membebel bila Cik Esah x hapdet blog.. Maap le kengkawan.. tengah kebizian yang melampau.. Keje + Study.. Keje sekarang pun da hampir tiap2 hari blk lewat.. Assignment dah mula melambak.. Sempat menyemak je.. tak sempat lagi nak belek dengan sepenuh hati.. huhuhh.. Banyak sebenarnya yang nak diceritakan.. tapi ntah la.. bila buka je blog.. terus blur xtau nak tulis ape.. Nak hapdet pasal anak2 pun hati sedikit hiba.. OWEN yang pernah Cik Esah cerita sebelum ini telah pun kembali mengadap PENCIPTAnya... Sedih.. Hiba.. Tau tau ape lagi perassan yang hendak digambarkan.. Dapat tau berita kematian owen.. dari kawan2 yang dihubungi doktor.. Sejam sebelum owen pergi.. memang dah tau owen sedang nazak.. nak pergi menjenguk.. tengah waktu bekerja.. Jadi dengan rasa berat hati teruskan juga kerja.. Tak lama selepas tu kawan beritahu owen telah tiada.. Masih terngiang2 suara kecil owen menyahut panggilan nama dia masa melawat dia.. Owen telah selamat mengadap PENCIPTAnya 11.11.2011 yang lalu.. Hati masih sedih.. Sebab terpikir macam mana keadaan Cik Esah kalo mendapat berita kehilangan si comel.. Ntah la.. kalo boleh biarlah sicomel itu membesar dengan sihat.. Kat rumah tu ade yang dah berumur lebih 2 tahun.. Setahun lalu TANGO kesayangan telah dijemput ILAHI.. Tak dapat bayangkan kalo ianya terjadi lagi.. Minta2 ianya dijauhkan.. Namun ketentuan tuhan diboleh ditolak.. Setiap yang hidup pasti akan mati.. Bila ia dijemput yang kita tak tahu.. Maka bersedialah..

Lately selalu terjaga tengah malam.. walaupun tido kul 12.. Kul 3 atau 3 lebih mesti terjaga.. Hmmmmm.. Tak tahu la kenapa.. Mungkin ada hikmah disebaliknya.. Bila terjaga.. Hati akan berdebar2.. Sudah hampir 5 hari berturut mimpi yang seakan2 sama.. YA ALLAH.. LINDUNGILAH AKU DARI SEGALA GANGGUAN YANG TIDAK DIINGINI... Lately juga hati mudah sangat tersentuh.. Mudah marah.. Mudah menangis.. Kadang2.. Tanpa ada apa2 sebab.. Berderai air mata.. Selagi boleh dilindung.. Cuba dilindung.. Tapi tu la.. Kalo dengan mak.. Mesti tak boleh selindung.. Macam tau2 je yang anak nyer sedang bersedih.. Bila ditanya.. "Anak mak sihat?".. Di jawab.. " Sihat je mak.." Tapi dari nada suara yang dilontar boleh diketahui oleh mak.."Anak mak macam sedih je ni? Ade ape2 tak kena ke?".. Dijawab.. "Takde la mak.. ok je.. Mak tu je yang memandai.. Induk ok je.. Takde ape2".. Seboleh2 hendak menamatkan perbualan cepat2.. Takut nanti laju berderai air mata.. Tak mahu diketahui mak.. Huhuhuh.. Mak pun bukannya sihat sangat.. Sakit yang dihidap semenjak aku masih kecil menyebabkan dia tak boleh terlalu risau.. Induk kuat.. Induk jangan lemah semangat.. Itu yang selalu Cik Esah kata pada diri sendiri..

Setiap perkara yang terjadi itu ada hikmahnya.. YA ALLAH KAU KUATKAN.. TABAHKAN.. CEKALKAN HATI HAMBAMU INI ATAS SETIAP UJIAN YANG KAU BERIKAN.. AMIN.. Teringat bait2 kata yang pernah dilontar oleh seorang sahabat..

TO FIND ON YOUR WAY.. 
ENOUGH LUCK TO REMAIN HAPPY..
ENOUGH CHALLANGERS TO BECOME STRONG..
ENOUGH GRIEF TO REMAIN HUMAN..
ENOUGH HOPE TO BE HAPPY..

4 Orang Mengetuk KeyBoard:

MamaBetty said... Best Blogger Tips

cah...ngape ko..kalau nak berkongsi pm aku weh..2 heads are better than 1..

juanz said... Best Blogger Tips
This comment has been removed by the author.
GtHans said... Best Blogger Tips

betul tu..setiap yg jadi ader hikmahnya..moga baik2 ajer yer..

Esah said... Best Blogger Tips

Terima kasih semua kerana prihatin.. Cah ok je.. InsyaALLAH.. thanks sbb ambil berat.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...