Wednesday, January 25, 2012

Bila Anak Sedara Lebih Excited Dari Moksu Nyer.. Huk Huk Huk

Ok.. Da abes cuti.. Suka la korang kan.. cuti panjang.. Nak2 budak skolah.. Masih bercuti ngan cemerlang nyer.. Yang dah bekerja tu.. Hari ni bekerja ala2 lemau macam limau yang melambak2 sempena raya cina tu.. Ekekeke... Xde ape yang menarik masa cuti tu pun.. Sempat la melawat sedara mara.. Gi kenduri.. Makcik plak kene heart attack n warded.. Sian tgk makcik.. Adik bradik ayah yang tinggal.. Ayah, Paksu ngan Achik.. Tu la sorang je makcik aku yang tinggal.. Yang lain seme dah meninggal.. Tengok ayah menangis bila melawat kakanyer kat hospital.. Alahai.. Jarang tgk ayah menangis.. Tapi balik kali ni.. hampir setiap hari tengok ayah menangis.. Kat kubur arwah nenek.. Kat kenduri.. Kat hospital.. (T_T).. Ok stop bab sedey.... Anak sedara pun ade sama.. Meriah gak umah.. Tetiba teringat perbualan antara aku ngan anak sedara disuatu petang yang hening.. Ekekeke...

Moksu : Study akak macam mana.. Ok?
Akak : Ok moksu.. Tapi akak tak minat subjek mengira la moksu

Moksu : Nape lak.. Kan akak dah nak SPM tahun ni..
Akak : Ye la.. Tgk la moksu.. Akak tak minat sgt.. Tapi bab munakahad akak minat..

Moksu : Erks! Nape lak.. Kenapa suka tu je.. Lain2 tak minat?
Akak : Minat gak.. Tapi takde la minat lebih2..

Moksu : Akak kena la study betul2.. Kesian abah cari duit untuk akak skolah..
Akak : Tau moksu.. Tapi kalo akak dah tak minat mcm mana?

Moksu : At least.. Abeskan dulu SPM ek.. Ok.. Nanti abes SPM akak nak buat ape?
Akak : Akak nak keje.. Cukup umur 20.. Akak nak kawen..

Moksu : Erks! (Dalam Hati : Cepat la atok Bakar dapat cicit! Ekeke ) Aku senyum.. Betul ni?
Akak : Betul la moksu.. Moksu tu bila nak kawen.. Pakcik2 seme da kawen.. Moksu sorang je lom kawen..

Moksu : Erks! (terkedu...Aik.. Dia soal aku balik? ) Tu kene tanya bakal poksu akak yer.. Moksu tak reti nak jawab.. Bagi moksu.. Bila sampai jodoh InsyaALLAH..
Akak : Nanti la.. Akak nak tanya poksu..

Moksu : Dah2.. Gi mandi.. dah petang.. Jap lagi nak makan (alasan nak konar dari topik.. Hahahaha!!)
Akak : Alaaaaa.... Moksu ni.. Bila akak tanya mesti nak lari... Bila ntah nak dapat sepupu dari moksu..

Moksu : (terkedu lagi!) Dah.. Dah.. Nak ikut moksu tak? Kalo nak ikut.. Pi mandi..
Akak : Yer la.. yer la.. Suka nau lari topik.. (Berlalu.. sambil pot pet pot pet )

Aku hanya terkedu dan tersengih ngan keletah anak sedaraku yang sorang ni.. Dia yang excited.. Hehehehe.. Dia mmg agak rapat nga aku.. Bila berjumpa.. Ade aje perkara yang akan dikongsi.. Tak kira la.. rasa marah.. sedih.. seme akan dikongsi.. Aku berharap dia akan menjadi anak yang solehah.. AMIN..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...