Monday, March 12, 2012

Kau Pergi Jua..

Mummy will always miss u dear :'(
Rest In Peace
JULIET- Budak yang dahulunya comot, berkurap dan kurang zat. Cah  jumpa dalam longkang besar depan umah mak dibuang oleh budak2 nakal dalam hujan lebat... Menjadi peneman selama hampir 4 tahun ini..Anak yang baik dan mendengar kata.. Tak pernah menyusahkan mummy.. Kini telah kembali kepada penciptanya.. Hati begitu hiba saat mendapat berita ketiadaanya.. 4 hari warded di HVC.. JULIET disahkan +ve FeLV (Feline Leukemia Virus)... Sudah berkira2 membawa salmon rebus kegemarannya selepas habis kelas, namun ALLAH lebih menyayanginya.. Jam 11 pagi 11/3/2012 vet call menyatakan ketiadaanya.. Betapa luluh hati mummy sayang.. Damai la kamu disana.. Mummy redha atas pemergianmu..

Pada mereka yang menganggap JULIET ini hanya 'seekor' kucing.. Tolong faham.. dia bukan hanya 'seekor' kucing padaku.. Dia adalah lebih dari itu... Pengarang jantungku... penghibur hatiku.. dan juga ahli keluargaku.. Hentikan sikap kamu yang suka memperlekehkan kucing.. sehingga setiap sen yang ku taburkan menjadi pertikaian kamu dengan ayat " Ko habis beratus untuk bil kucing ni? " Baik ko bela anak orang?" Kenapa? hanya anak orang saja yang berhak mendapat perhatian.. Kucing tak berhak? Kucing pun punya hak untuk diberi perhatian.. Tak perlu kamu mempertikaikannya lagi.. Bila aku mengambil keputusan untuk membelanya.. Maka aku juga bertanggungjawab menjaga kebajikannya.. Bukan hanya sekadar memberi makan, minum dan tempat tinggal malah menjaga kesihatannya.. Titik!

6 Orang Mengetuk KeyBoard:

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ said... Best Blogger Tips

Sorry for your lost Ecah..Semoga Allah akan terus melindungi Juliet dibawah payung naungan-Nya..

Sabar ya..

=*_*=Phat Cat with Phat Lady said... Best Blogger Tips

sabar yer cah...

mulut orang mmg mcm tu..

lia pun dah byk kali dpt ayat panas cam tu..

malas nak fikir..yg tau, kita dah bg yg terbaik utk kucen kita... mereka pun makhluk Allah jugak...

Rosmawati Yusof said... Best Blogger Tips

Biarlah org nak kata aper... pada esah, kuat semangat dan teruskan usha murnimu menyayanggi semua mahkluk Allah

GtHans said... Best Blogger Tips

sabar yer Cah..pedulikan kata org..
takziah atas pemergian yg tersayang..

MamaBetty said... Best Blogger Tips

RIP Juliet..u will be missed..sampaikan salam mamabetty utk kak betty kamu ya..
cah..xde words yg dpt aku katakan..tp aku tau mcm mana sakitnya bila kehilangan yg kita sayang..tabah kawan..

Sahruddin Esa said... Best Blogger Tips

Patah tumbuh, hilang berganti. walau yg pergi itu penuh dengan kenangan, namun insyaAllah... pasti ada bakal pengganti Juliet buat pengubat hati dan pengubat rindu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...