Monday, April 9, 2012

Ke mana seleraku???... Atoiii!!



Gambar tiada kene mengena dengan nak minta bersuap hocay.. Ekekek.. Cumanyer lately nan ado selera makan... Huhuhuhuh.. ke mana la menghilang selera makan ni... Tapi.. tengok selera budak2 berbulus kat umah..selera memasing da macam naga! Rasa macam tak cukup lak bekalan yang dibeli.. wal hal amaun yang sama je dibeli setiap bulan.. Tapi.. selera mummy durang lak yang meragam.. Hadoi nyer pun! Ekekekek.. Bukan sebab nak jaga badan.. Tapi memang takde selera.. Tak tau la kenapa... Cuma nyer.. kalo pagi tu nak tak nak.. paksa gak makan... Tapi ni kira ok la.. Dulu dalam tahun 2008 lagi teruk.. Asalnya demam teruk selama 2 minggu.. Lepas tu selera makan terus ilang.. Langsung takleh jamah makan.. Makan je.. Muntah.. Makan.. Muntah.. Nasi baru 3 suap masuk mulut terus muntah... Yang leh makan cuma sup2 je... Lain2.. mmg muntah balik la.. Akibatnya.. Dalam tempoh 3 bulan.. Berat turun mendadak 10kg.. Dan seterusnya turun lagi 7kg... Hamek!! Da macam lidi rasanyer badan masa tu...  Dekat 2 bulan mak ayah duk sekali kat putrajaya.. Tu pun puas mencuba mcm2 masakan + berubat... Dekat setengah tahun la berlarutan.. Alhamdulillah.. slow2 balik selera tu ade semula.. Ni macam nak kena balik ni.. Mujur tak muntah je kalo makan.. Hmmmmm.. Nak tak nak.. kena gak makan sarapan.. paksa.. Then minum milo... Tu je la untuk sehari.. petang nanti yang boleh masuk pun sup.. Lain2 mmg tolak tepi la.. Melainkan dah 2-3 hari tak mkn nasi.. paksa gak diri makan nasi.. Mujur tak muntah je.. Huhuhuhuh.. Haiiihhhh.. Xmo la jadi macam dulu.. seksa rasa... Cukup la sekali dah kena... Huhuhuh... OoOoOo... selera.. ke mana menghilang.. Mari ke mari... Huk huk huk... (T_T)

1 Orang Mengetuk KeyBoard:

deqma129 said... Best Blogger Tips

semoga selera makan bertambah baik....mesti terasa kan..hilang satu nikmat...mesti letih kan tak leh nak makan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...