Monday, July 23, 2012

Kenangan =)

Waaaaaa!! Tu dia.. kenangan katanyer... hik hik hik.. sudah masuk ramadhan ke3.. Sekejap je kan.. pejam celik da hari ke-3 dah setengah hari pun.. =) Banyak kenangan yang takleh lupa bulan2 puasa ni.. ye la.. tak kira la kenangan dari zaman kekanak ribena sampai la ke kenangan2 zaman muda belia dan jelita.. Hak hak hak hak.. motip la sangat kan! :p Sila muntah ijo.. ekekekeke.. Banyak kenangan yang indah sepanjang bulan puasa.. lebih2 lagi zaman kekanak ribena ala2 rambo.. *mati la.. rambo katanya.. osah lasak budak ni.. Ekekekeke.. Yo la.. mano tak ae.. den mano ado akak.. Den ado abg jo! Tu deh! camno tak lasak! 

Masih teringat lagi zaman duk kat transit kuarters.. Hehehe.. dulu tinggal kat umah atas bukit.. bawah bukit pun ada gak rumah.. zaman dulu senang dapat mercun katak.. macam mercun.. kumpul je la duit.. pergi beli kat rumah bawah bukit.. Dan selalunyer  cah akan jadi bahan abg2 untuk menyuruh ayah keluarkan duit beli mercun.. ye la.. anak pompuan sorang kan.. pandai abang2 cah kan.. tang mintak duit ngan ayah.. dia suh adik perempuan dia.. ayah plak zaman tu mmg garang.. tapi ngan anak pompuan dia sorang ni je dia cair.. hahahahah!!

Ok.. berbalik pada cerita.. Pi la beli mercun2 yang ade masa zaman tu.. antara yang femes.. mercun katak, mercun padi.. macam dalam gambar bawah ni.. ape tujuan dia.. tujuan dia.. untuk dibawa berperang.. yeaaahaaa!!!.. 



Dulu selalunya surau kat kuarters tu sgt2 meriah time puasa.. Sbb masa tu ramai yg duk kuarters.. Disebabkan kawan perempuan yang sebaya ngan cah tak ramai kat situ.. maka cah pun berkawan ngan bebudak lelaki.. So... korang paham2 je la kan kalo dah kengkawan ngan bebudak lelaki ni.. Takde main masak2 ni.. seme main COMBAT! 

Belakang surau tu ade lalang setinggi lebih kurang 1meter.. so.. disitulah jadinya tempat peperangan antara puak2 atas bukit dgn puak2 bawah bukit.. abes landai lalang dikerjakan.. Haaa.!! Orang suh gi solat terawikh.. Yang cah gi main combat2.. Amek kau.. tak abes ngan tu.. gi lak ngaco jemaah surau.. aisehh!! xleh dikenang nakal zaman kekanak dulu.. Ada lagi satu mainan faveret masa bulan pose.. Pistol buluh.. Haaa! itu untuk tembak punggung jemaah terawih.. Errr... Errr... Maaf kan saya yer pakcik2.. saya ni jahil zaman kekanak dulu..Ni la rupa pistol nyer.. Pelurunya pula ialah buah gatal.. Huk huk huk..


Aaaaa.... tu antara kenangan zaman kekanak ribena hingusan la kan.. bila dah besar skit.. xde la se jahil zaman kekanak.. baik orangnya cah ni.. Hahahahah!!! motip sangat kan! Ayah antar gi skolah suh blaja rajin2.. Alhamdulillah.. jadi orang berguna juga.. Dan antara kenangan yang tak leh lupa.. ialah beli juadah untuk berbuka   kat bazar ramadhan.. pastu lepak katdataran shah alam sambil menunggu berbuka.. berbuka pun kat dataran juga.. dan seterusnya terus ke Masjid Shah Alam untuk terawikh.. Alhamdulillah.. antara kenangan yang tak boleh dilupakan.. Bila la nak kembali macam tu yer cah.. Huk huk huk huk..Rindu suasana tu.. =) 
Gambar dari Encik Google.. Heheheh..
Tahun sudah cah berjaya tak menjejakkan kaki ke mana2 bazar ramadhan.. Tahun ni tak tahulah berjaya atau tak menjejakkan kaki lagi... huhuhuh.. Ok la kengkawan.. Daaaaa.. Selamat berbuka puasa petang nnt yer.. =)

0 Orang Mengetuk KeyBoard:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...