Friday, July 27, 2012

Salam Jumaat

Assalamualaikum..


Waahhh!! Kehmain ko Cah! Sopan santun berbudi bahasa ghetu pepagi jumaat kan! Ahaks!! Pejam celik.. pejam celik dah 7 Ramadhan.. Kejap je kan masa berlalu.. Korang mesti ada yang dah soping baju raya bagai kan? Kalo tak soping untuk korang pun mesti korang soping untuk anak2 kan.. Untuk mak ke.. ayah ke.. pak sedara ke.. atok ke.. Hehehehe.. Tak tau la kenapa hari ni rasa cam teruja sangat! Maybe sebab semalam dah cuti kot? Errrr.... Motip cuti?? Errr.. Bukan cuti rehat.. Tapi dapat MC.. Huk huk hukk.. Haaaa!!! MC??? Awat yang oii?? Errrr... Alaaaa.. Sakit lama datang semalam.. Nak wat camne kan? Dah nak terkena pagi2 semalam.. Huhuhuh.. Semalam kena la bebel sedas dua ngan doktor.. tanya berbuka apa hari sebelum tu.. ade makan makanan berangin tak.. makan pulut tak.. bla..bla..bla..bla.. lepas 45 minit duk dalam bilik doktor baru keluar.. Pheeww!! OoOoOo.. Sendat telinga jap.. *mati la... Puasa ni Cah oii!..

Balik umah.. tak tau nak wat apa.. maka dengan bangganya.. Cah tido je la gamaknya yer.. Tapi tetap maintain puasa yer dek non.. Walaupun sebelum tu doktor dah pesan suh makan ubat.. la la la la la la... Pusing kiri.. pusing kanan.. last2 tertido gak.. sedar2 azan zuhur dah.. Bangun solat zuhur.. Baring balik.. Tak tau watpe.. Huhuhuh.. Last2.. keluarkan budak2 berbulus.. Haaaaa! Spend masa ngan durang... Lagi mabeles kan... Membelek bebudak ni sampai tertido kat ruang tamu.. Sedar masa perut dipijak oleh Bravo.. Errkk!! Ko tu dah la GAJAH Bravo oii!! Tengok2 jam dah kul 5.30.. Haaaa!! Terus bangkit.. masukkan bebudak seme dalam bilik.. Solat asar kemudian siapkan makanan untuk berbuka.. Errr... Menu berbuka Cah semalam sangat2 simple.. Bubur nasi daging + Kurma + Air Suam... Hehehehe.. =)

Sampai hati Mummy cakap Bravo cam Gajah!!
Memang la!! Kalo dah macam ni punya besar pijak mummy! Errkk!!
Mungkin sebab semalam dah cukup rehat.. So.. Hari ni rasa cam ala2 mabeles.. Bangun sahur pun TERawal yer dek non.. kul 4 dah celik mata.. =) Pastu ngan semangatnyer mengemas bilik bebudak ni.. kul 5.15 baru sahur.. Menu bersahur memang sama je tetiap hari.. Kurma + Susu + Madu Sesudu.. Hari ni pun datang awal ke ofis.. tu yang sesiap hapdet blog yer dek non... Ahaks! Hari ni mak pakai baju ala2 kekanak yer.. warna light fink ghetu.. Ok la.. Nak sambung wat keje... Daaaaaa!! =)

0 Orang Mengetuk KeyBoard:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...