Friday, April 26, 2013

Aaaaaaa... Bz!

Assalamualaikum...

Da lama tak berhapdet.. Dan bakal akan lama tak berhapdet.. Kalo berhapdet tu makanya mungkin sedang otak tepu atau seterrss... Sangat2 bz semenjak da tukar bahagian ni... Sabtu pun bakal bekerja... Huwaaaa!!! Naaaaneeesssss tau!! Huk Huk Huk.. Ok la... Saje gatal hapdet sebab mata cerah la sangat ini malam.... Ok la.. Daaaaaaa....

Friday, April 12, 2013

Jodoh Pasti Bertemu

Assalamualaikum..

Nak kongsi lagu lagi.. Nyanyian Afgan - Jodoh Pasti Bertemu




Andai engkau tahu betapa ku mencinta
Selalu menjadikanmu isi dalam doaku
Ku tahu tak mudah menjadi yang kau pinta
Ku pasrahkan hatiku, takdir kan menjawabnya

Jika aku bukan jalanmu
Ku berhenti mengharapkanmu
Jika aku memang tercipta untukmu
Ku kan memilikimu, jodoh pasti bertemu

Andai engkau tahu betapa ku mencinta
Selalu menjadikanmu isi dalam doaku
Ku tahu tak mudah menjadi yang kau pinta
Ku pasrahkan hatiku, takdir kan menjawabnya

Jika aku bukan jalanmu
Ku berhenti mengharapkanmu
Jika aku memang tercipta untukmu
Ku kan memilikimu, jodoh pasti bertemu

Jika aku (jika aku) bukan jalanmu
Ku berhenti mengharapkanmu
Jika aku memang tercipta untukmu
Ku kan memilikimu

(Jika aku bukan jalanmu)
Ku berhenti mengharapkanmu
Jika aku memang tercipta untukmu
Ku kan memilikimu, jodoh pasti bertemu

Angin Syurga

Assalamualaikum..

Lagu terbaru yang ade dalam  playlist...


Misha Omar - Angin Syurga

Ku himpun waktu ucapan terindah
Terbenam sudah asmara
Mesranya siang dan malam
Selalu kau tiup kan angin syurga padaku

Ku himpun makna kata darimu
Harum yang mekar di kebun hati
Dan katamu sebuah kota bahagia dan berdiri 

**
Sehingga hujung masa
Berbisik sendiri dan terbit suara kalbuku
Kasihku… tuluskah cintamu
Sebuah jawapan ku damba dari bibir mu .. bibir mu

Tidakkah kau tahu hidup punya waktu
Kasih tersia bukan itu ku mahu
Andai kau membisu tentu akhirnya
Perpisahan ini akan tetap terjadi


Friday, April 5, 2013

Proposal???

Assalamualaikum..

Proposal?? Aaaa.... Seteresssss mengenangkan research proposal yang tak siap-siap lagi ni.... Korang ingat proposal apa?? Ni mesti korang ingat lain kan... Ecececece.. Sila lurus!! Seteresss ngan assignment nyer.. ngan research proposalnya.. ngan test nyer.. Huwaaaaa!! Nanessss achix tau!! Huh!! Ngan macam-macam jadi dalam sebulan dua ni.. Rasa macam down sangat-sangat... Rasa macam nak berenti study pun ada... Tapi tu laaaa.... Dah tak lama je lagi nak abes.. Bak kata Tn. Hj. Shaharuddin.. Awal-awal study memang la berkobar-kobar.. Bila dah ujung-unjung ni.. Lain cabaran dia.. Kena kuat! Haaaaa.. ghetu gamaknya... Mengenangkan SMP yang kena disiapkan untuk melayakkan wat SMP II.. maka kena la gigih yer hadek-hadek... Wuwuwuwuw... Nanesssss!!! Walau macam mana pun dugaan nyer.. Kena habiskan apa yang telah dimulakan.. SENYUMM =)


Thursday, April 4, 2013

......................

Assalamualaikum..

Badan panas.. kepala sakit.. berbaring lesu... Titik!

Wednesday, April 3, 2013

Diri Mu Satu

Assalamualaikum..

Memang banyak kenangan yang boleh di kongsi hanya dengan lagu... ada kenangan manis dan juga sebaliknya.. Hari ni rasa macam nak kongsi lagu lagi.. Kumpulan ungu ni memang faveret band aku dari dulu.. Dulu siap dapat tiket nak pergi konsert.. Sayang nyer hajat tak kesampaian... Huhuhuh.. Mungkin bukan rezeki.. Tapi lagu-lagu ungu ni memang kena ngan aku.. Banyak yang berkisar tentang diri aku sendiri.. Setiap orang punya jalan hidup mereka.. Kadang ada yang sesuai ngan lagu yang didendangkan... :)





Lirik Lagu Ungu – Diri Mu Satu


I will always love you kekasihku
Dalam hidupku hanya dirimu satu
I will always need you cintaku
Selamanya takkan pernah terganti

Ku mau menjadi yang terakhir untukmu
Ku mau menjadi mimpi indahmu

Cintai aku dengan hatimu
Seperti aku mencintaimu
Sayangi aku dengan kasihmu
Seperti aku menyayangimu

I will be the last for you
And you will be the last for me

I will always love you kekasihku
Dalam hidupku hanya dirimu satu
Ku mau menjadi yang terakhir untukmu
Ku mau menjadi mimpi indahmu

Cintai aku dengan hatimu
Seperti aku mencintaimu
Sayangi aku dengan kasihmu
Seperti aku menyayangimu

I will be the last for you
And you will be the last for me
I will be the last for you
And you will be the last for me

Selamat Hari Lahir MAK

Assalamualaikum....


Pada 3/4/1947 bersamaan 11 Jamadil Awal 1366 H yang lalu.. Pada hari khamis.. Telah lahir seorang Puteri yang diberikan nama RAMNAH dan telah membesar serta mengahwini seorang Putera bernama ABU BAKAR.. Mereka telah dikurniakan 6 orang cahaya mata dan pemaisuri ini telah membesarkan anak-anaknya dengan penuh sabar dan kasih sayang yang tak terhingga.. Pemaisuri itu adalah bonda kepada Adnan, Lokman, Zulkarnain, Muhammaddin, Muhammad Yamani dan Siti Aisah.. Pada hari ini.. Induk nak ucapkan.. 

SELAMAT HARI LAHIR MAK.. Semoga ALLAH sentiasa melindungi mak walau dimana mak berada.. Semoga ALLAH memanjangkan umur dan memberi mak rezeki berlipat kali ganda.. Semoga ALLAH sentiasa memberi kesihatan tubuh badan kepada mak.... 

Terima kasih mak... kerana telah melahirkan kami dan membesar serta mendidik kami dengan penuh kasih sayang tanpa berbelah bahagi... Mak la PERMAISURI HATI kami.. Tanpa mak tiada la kami di dunia ini... Sayang mak selalu.. Petang ni kita jumpa ek =)




Tuesday, April 2, 2013

Kekasih Gelap Ku

Assalamualaikum...

Huhuhu.. Tu dia tajuk post kemain tak hengat.. Ekekeke.. Bukan apa.. Tetiba je teringat lagu yang berkumandang malam tadi menemani perjalanan pulang dari mencari damai di hati katanya.. Chewahhh!!! Damai la sangat Cahhhh!! Da mula da peel kan.. R&R menjadi rumah ke-2... Aaaaaa.... Apekah??? Sila abaikan... Ok.. Berbalik pada tajuk post... Da lama sangat rasanya tak dengar lagu ni.. Sangat laaamaaa.. Sebab jarang on radio kan.. Kalo drive pun selalu dengar lagu yang dah di simpan dalam Pen Drive... So malam tadi melayan la radio sepanjang perjalanan.... Dan tetiba berkumandang la lagu ni kat radio... Aaaaa.. Penuh makna dalam setiap bait lirik.. So.. Tetiba gatal la nak berkongsi kan.. Walaupun tau lagu ni lagu lama... Ekekekeke.. Jom layan...



Lirik Lagu Ungu – Kekasih Gelapku

Ku mencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...

Ku tahu ku takkan slalu ada untukmu
Di saat engkau merindukan diriku
Ku tahu ku takkan bisa memberikanmu waktu
Yang panjang dalam hidupku...

Yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
Yang kucari slama ini dalam hidupku
Dan hanya padamu kuberikan sisa cintaku
Yang panjang dalam hidupku
Hidupku...

Ku mencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...

Kekasih gelapku…
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...