Monday, June 20, 2016

15 Ramadhan

Assalamualaikum..

Kojap yo dah 15 Ramadhan.. Pojam colik.. pojam colik.. dah  2 minggu kito umek Islam menunaikan ibadah poso dalam bulan Ramadhan ni.. Kojap yo kan? Tetibo lak bercoloteh org nogori.. Dah kenapo ko Cah?? Heheheheh.. Sajoooooo... Rindu nak bocakap nogori.. Selalu ngan ayah mo sedaro bolah ayah yo yang kut nak berburak ckp nogori.. Bolah mak Bugih @ Bugis..  Kut tibo lak angin den nak klaka sarawak.. buleh yoooo... Heheheheh..

Cam tetiba rajin nak mencoret bebulan puasa ni.. apa nak dicoretkan pun hentam keromo je lah labu.. Janji ado bertulis.. Tahun ni mood raya mmg tak mari.. Kenapa? Sebab tak bercuti pun raya tahun ni.. Cuti yang ada je.. Aci tak? Aci laaa kan.. Tapi tak leh cayo gak mood sekarang ni.. Kot tetibo lopeh 2 rayo nak cuti.. Den cuti yooo.. Tapi sebelum cuti tu memang tak bercuti.. Ai is pekerja yang bakal jaga ofis maso hari mantai... Takpo.. Kampung dokek yo.. Takyah nak jem2.. Abes kojo slow2 ontok2 la balik kg.. Bawa anak2 yang tak paham pun lagi makno rayo.. sobab tak pandai laie mintak duit rayo.. Jadi ie.. macam tak kisah pun berayo ko tak.. Bukan nyo anak2 tau pun.. Yang ponting dio happy yoo.. Kot dah bosar skit esok.. dah ado akal ae.. Tu jam.. memang barai la poket mak pak ae.. Nak baju rayo pun pilih sendiri.. takmo mak ayah pilih kan.. Mano den tau.. Tengok an anak2 buah den cukup la.. Tu jam.. Apakkk nak kasut camni haaa.. Nak  baju cenggini haaa... Poning mak apak ek.. Ekekekekek.. Tu la deh budak zaman nijam... Kot zaman dedolu.. Patuh ikut cakap mak pak ae. apo diboli kut mak pak ae.. ikut yo la.. Kiro bertuah la ado gak baju rayo.. Kot takdo.. pakai la baju rayo tetahun sudah.. tak pun pakai yo mano yang ado.. Den dulu orang susah.. Bukan ado2 orang ae.. Bilo abang2 dah kojo.. Baru la meraso skit ado baju rayo baru.. Maklum la adik bongsu kan.. Pompuan sorang lak tu.. Mosti lobih kek den.. Miahahahah!!

Bebudak nijam bukan dikesah ae mak pak ado duit ko tidak.. Merengek la nak macam2.. kut tak dibori.. tu deh.. Muncung panjang sedepa boleh disimpul ditanjul buek sangkut baju! Kut yang memang paham mak pak ae susah.. boleh la beralah.. Kot yang tak paham bahaso?? Nak jugak.. tak kira kato aeh! Osah manjo amek bebudak nijam.. InsyaAllah den cubo ajar anak2 den bersederhana.. Biar dia meraso susah... Cukup la ala kadar.. apo ado ae.. Eh! Apo yang kau merepek kan ni cah.. Hahahahahah!!

Ok la.. Nak sambung wat kojo lah yo... Nanti hapdate laie.. Daaaaaa!!

Assalamualaikum.. Salam 15 Ramadhan.. 



0 Orang Mengetuk KeyBoard:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...